فعالیت‌های اقتصادی امارات در سوریه / افتتاح بیمارستان در حومه دمشق

فعالیت‌های اقتصادی امارات در سوریه / افتتاح بیمارستان در حومه دمشق
سه شنبه 4 مرداد 1401 - 10:16

​​​​​​​وزیر بهداشت سوریه از افتتاح بیمارستانی از سوی امارات در حومه دمشق خبر داد.

العالم - سوریه


وزارت بهداشت سوریه از افتتاح بیمارستان صحرایی «محمد بن زاید» در نزدیکی کاخ کنفرانس‌ها در حومه دمشق با ظرفیت 135 تخت خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، «حسن الغباش»، وزیر بهداشت سوریه در سخنانی اظهار داشت: انتخاب این مکان برای احداث بیمارستان به خاطر پوشش منطقه «غوطه» و مناطق جغرافیایی گسترده حومه دمشق با یک میلیون جمعیت بوده است.

الغباش گفت: افتتاح بیمارستان با حمایت سازمان هلال احمر امارات و در راستای نیازهای مربوط به اپیدمی کرونا انجام شد و این بیمارستان گواهی بر مناسبات برادرانه و مستحکم و تاریخی دو کشور است.

وی اظهار داشت: بیمارستان محمد بن زاید دارای تجهیزات کامل پزشکی، آزمایشگاه و بخش آی سی یو است برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی مناسب به شهروندان است.

چندی پیش وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که بعد از چند سال توقف، اولین پرواز مستقیم از شارجه به سوریه در فرودگاه لاذقیه فرود آمد.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه 27 اسفند سال گذشته در سفری رسمی و پس از مدت‌ها قطع روابط کشورش با کشورهای حاشیه خلیج فارس، وارد امارات متحده عربی شد و با شماری از مقامات این کشور دیدار کرد.

دیدار اسد از امارات چند ماه پس از سفر «عبدالله بن زاید» وزیر امورخارجه امارات به دمشق صورت گرفت که آبان همان سال انجام شد.

عبدالله بن زاید در آن زمان ضمن سفر به دمشق و دیدار با اسد، در حاشیه این دیدار دعوتنامه «محمد بن زاید» ولیعهد وقت ابوظبی از اسد برای سفر به امارات را تقدیم وی کرد.

در اکتبر گذشته رسانه‌های اماراتی گزارش دادند «محمد بن زاید»، ولیعهد وقت ابوظبی و بشار اسد رئیس جمهور سوریه در یک تماس تلفنی رویدادهای منطقه را بررسی کرده‌اند.

با شروع بحران سوریه در اسفند ماه سال 1389 (2011)، دولت امارات نیز همچون عربستان و شماری دیگر از کشورهای عربی در صف حامیان اصلی گروه‌های مخالف نظام سوریه قرار گرفت، اما پس از مدتی ابوظبی دست از حمایت علنی و مالی مخالفان دولت دمشق کشید و در ادامه نیز تلاش کرد خود را زیاد درگیر بحران سوریه نکند.

پس از شروع بحران سوریه در اسفند 1389، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای غربی– عربی درهای سفارتخانه‌های خود را در دمشق بستند که امارات نیز جزو همین دسته بود اما ابوظبی در ششم دیماه 1397 سفارت خود در دمشق را در سطح کاردار بازگشایی کرد.

پربیننده ترین خبرها