نشست بین المللی تاشکند با موضوع افغانستان آغاز شد

نشست بین المللی تاشکند با موضوع افغانستان آغاز شد
سه شنبه 4 مرداد 1401 - 12:12

نشست دو روزه بین المللی تاشکند با عنوان «امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان»، صبح سه شنبه و با یک روز تاخیر، با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیسی جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و هیاتی از طالبان آغاز شد.

العالم - آسیا

جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به دیپلماسی همسایگی و رویکرد راه حل منطقه ای برای کمک به صلح و ثبات و آرامش منطقه از جمله افغانستان، در این نشست حضور دارد.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیسی جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان به نمایندگی از ایران در نشست تاشکند حضور یافته است.

همچنین به گزارش خبرگزاری جمهور افغانستان، مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان نیز به عنوان سرپرست هیات طالبان در این نشست حضور دارد.

حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی طالبان صبح امروز سه شنبه در صفحه توئیترش نوشت:" نشست دو روزه بین المللی تاشکند در مورد افغانستان آغاز شده است".

وی افزود:"هیات افغانی با ریاست مولوی امیر خان متقی وزیر خارجه در این نشست حضور پیدا کرده است".

قرار بود که نشست دو روزه بین المللی تحت عنوان" امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان" با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ کشور جهان و سازمان‌های بین المللی روز گذشته در تاشکند برگزار شود اما با یک روز تاخیر صبح امروز آغاز شد.

مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان روز گذشته به خبرنگاران گفت که توقع ما از این نشست درک حقایق افغانستان از جهانیان است.

ولادیمیر نوروف وزیر خارجه ازبکستان هم گفته که در این نشست چگونگی پیشرفت‌های افغانستان تشریح خواهد شد تا رضایت شرکت کنندگان برای حمایت از توسعه و پیشرفت افغانستان جلب شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها