وحیدی: تلاش داریم حمل و نقل عمومی در راهپیمایی اربعین را تقویت کنیم

وحیدی: تلاش داریم حمل و نقل عمومی در راهپیمایی اربعین را تقویت کنیم
سه شنبه 4 مرداد 1401 - 13:45

وزیر کشور رویکرد ستاد مرکزی اربعین حسینی را تسهیل و ارزان‌سازی سفر عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برشمرد و گفت: تلاش داریم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها حمل و نقل عمومی را در مراسم امسال اربعین حسینی تقویت بخشیم.

العالم - ایران

احمد وحیدی روز سه‌شنبه در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: روند کارها در حوزه زیرساخت های عمرانی در استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان برای تسهیل تردد زائران عزیز به نحو موثری انجام شده است و البته باید به صورت پیوسته و جهادی تداوم یابد.

وی ادامه داد: با توجه به برآوردهای انجام شده از تعداد زائران اربعین امسال، مساله تامین حمل و نقل عمومی امری جدی است و باید ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی به خصوص شهرداری برای تسهیل تردد زائران مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر کشور اضافه کرد: حفظ سلامت و ایمنی زائران اربعین، اولویتی اساسی است و در این خصوص تلاش داریم با همه امکانات بهداشتی و خدماتی، امنیت و آرامش خاطر زائران عزیز را فراهم سازیم.

وحیدی با اشاره به اینکه یکی از مسایل مهم و اساسی در اربعین امسال حسینی، موضوع گرما بودن هوا و گرمازدگی است؛ گفت: خوشبختانه در این خصوص مه پاش‌ها و سایبان‌های خوبی در مرزهای چهارگانه کشور برای استفاده زائران فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر ضرورت آماده سازی مرزهای باشماق و تمرچین برای استفاده زائرین حسینی(ع) اشاره کرد و گفت: باید با فراهم سازی امکانات زیرساختی بتوانیم برای افرادی که علاقه مند به استفاده از این مرزها هستند؛ زمینه مسافرت به عتبات عالیات را فراهم سازیم.

وزیر کشور به لزوم طراحی سامانه‌ای برای نظارت بر روند پیشرفت طرح‌های عمرانی و زیرساختی اشاره کرد و گفت: با استفاده از این سامانه می توانیم هم نظارت موثر بر پیشرفت کار طرح ها داشته باشیم و هم نیازمندی و امکانات مورد نیاز طرح‌ها را تامین کنیم.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها