نشست هماهنگی مسئولان خوزستان و استان میسان عراق در رابطه با اربعین

نشست هماهنگی مسئولان خوزستان و استان میسان عراق در رابطه با اربعین
دوشنبه 3 مرداد 1401 - 17:23

فرماندار دشت آزادگان گفت: نشست هماهنگی برخی مسوولان خوزستان و استانداری استان میسان عراق در رابطه با همکاری ۲ جانبه پیرامون تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه و شیب عراق و آماده سازی زیرساخت‌ها برگزار شد.

العالم - ایران

حمید سیلاوی روز دوشنبه در این نشست که در مرزچذابه و با حضور معاون امنیتی استاندار میسان عراق برگزار شد، استانداری استان میسان اعلام آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با طرف ایرانی برای سهولت در تردد زایران اربعین از مرز چذابه - شیب اعلام کرد.

وی گفت: در این دیدار بنا شد اقدامات لازم به منظور بهبود زیرساخت‌ها در پایانه چذابه خوزستان و پایانه شیب عراق برای تسهیل عبور و مرور و رفاه زایران انجام شود.

سیلاوی ادامه داد: با توجه به درخواست مسوولان عراقی و نظر مسوولان خوزستانی، مقرر شد شرکت آبفا نسبت به لوله‌گذاری و آبرسانی به پایانه شیب عراق (برای اتصال آب بهداشتی برای زایران) و استقرار تجهیزات مورد نیاز در پایانه شیب اقدام کند.
فرماندار دشت آزادگان افزود: با توجه به اینکه اربعین امسال در فصل گرماست و بیشترین زمان تردد در زمان غروب و شب صورت می‌گیرد برای تسهیل در تردد، و ایجاد محیطی امن و مناسب تا پیش از اربعین، مواکب و نمازخانه‌های مناسب در مسیر مهیا شود و شهرداری‌های معین که از سوی مسوولان ایرانی تعیین شده‌اند در پایانه مرزی مستقر، و خدمات رسانی خود را برای تسهیل در تردد زایران از جمله جمع آوری پسماند، نصب سرویس بهداشتی، ایجاد روشنایی، نصب سایبان،و ... به انجام برسانند.
وی ادامه داد: با توجه به ناپایدار بودن شبکه برق پایانه شیب عراق برای خدمات رسانی به زایران اربعین، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و شهرستان، قبل و هنگام برپایی آیین اربعین حسینی با هماهنگی کشور عراق نسبت به بررسی کابل‌های برق، تابلوها و رفع سایر اشکالات موجود در پایانه‌های چذابه و شیب اقدام کنند.
وی افزود: همچنین مقرر شد مسوولان کشور عراق نسبت به تامین وسایل حمل و نقل زایران پس از ورود به عراق، اقدام فوری انجام دهند و در صورت نبود توان در انتقال سریع زایران، وسایل حمل و نقل استاندارد ایرانی به این کشور اعزام شود.همچنین استقرار پایگاه‌های هلال احمر، موکب‌ها و گروه‌های امدادی، طبق توافق برای خدمات رسانی به زایران در خاک کشور عراق مستقر شوند.
سیلاوی ادامه داد:مسوولان عراقی در این نشست برای ورود اتوبوس‌هاای ایرانی (در صورت نیاز ) به کشور عراق و تامین امنیت آنها برای تسهیل در تردد زایران اربعین حسینی آمادگی خود را اعلام کردند.

مرز چذابه در شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان یکی از مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها