اعتراض خانواده های قربانیان ۱۱ سپتامبر / ترامپ میزبان مسابقه گلف تحت حمایت عربستان شد

اعتراض خانواده های قربانیان ۱۱ سپتامبر / ترامپ میزبان مسابقه گلف تحت حمایت عربستان شد
چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 09:49

گروهی از اعضای خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را به دلیل میزبانی تور گلف تحت حمایت عربستان سعودی در اواخر ماه جاری میلادی را محکوم کردند.

العالم - آمریکا

بازماندگان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و اعضای خانواده‌شان روز سه‌شنبه بیانیه ای را منتشر کردند و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل میزبانی یک تورنمنت گلف تحت حمایت عربستان سعودی در تفرجگاهش در نیوجرسی انتقاد کردند.

در این بیانیه و آگهی، اعضای خانواده کسانی که در این حملات جان خود را از دست داده‌اند، عکس‌های عزیزان فوت شده خود را در دست دارند به همراه دست نوشته هایی شامل عباراتی چون: " با چقدر پول می توان به کشور خود پشت کرد؟ "

بیش از صد نفر از کسانی که تحت تأثیر این حملات مرگبار قرار گرفتند، هفته آینده برای اعتراض به مسابقات گلف موسوم به LIV به باشگاه ملی گلف ترامپ در بدمینستر خواهند رفت. این تور گلف توسط صندوق دارایی دولتی عربستان سعودی به ریاست ولیعهد این کشور، تامین می شود. بسیاری در آمریکا محمد بن سلمان را مسئول قتل جمال خاشقجی، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست می دانند.

سخنگوی ترامپ بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. اما وی اخیرا در وال استریت ژورنال از عربستان سعودی به دلیل سرمایه گذاری در شرکت ها و مسابقات ورزشی آمریکایی تمجید کرده بود.

برت ایگلسون، بنیانگذار گروه موسوم به عدالت ۹/۱۱ عدالت، یک گروه جدید متشکل از صدها نفر از اعضای خانواده قربانیان و بازماندگان حمله یازده سپتامبر، به خبرنگاران گفت که اظهارات رئیس جمهور سابق "شرم آور" و "وحشیانه" است.

این گروه قصد دارد جمعه یک کنفرانس خبری و تجمع در نزدیکی باشگاه گلف برگزار کند تا ارتباط دولت عربستان سعودی با حملات تروریستی را که منجر به کشته شدن ۳۰۰۰ نفر در خاک آمریکا شد، بیشتر برملا کند. اسنادی از تحقیقات دولت ایالات متحده در مورد این حملات که به تازگی از حالت طبقه بندی خارج شده اند، شواهد واضح تری از نقش دولت عربستان سعودی در حملاتی که ۱۵ شهروند سعودی در آن شرکت داشتند، ارائه می دهد.

ایگسلسون به روزنامه واشنگتن پست گفت: «اگر حمایتی که این هواپیماربایان از سوی دولت سعودی دریافت کردند، نبود، ۱۱ سپتامبر هرگز اتفاق نمی افتاد. ما می‌خواهیم گلف بازان بدانند که زیر پوشش چه کسانی رقابت می‌کنند. ما می‌خواهیم آنها را آگاه دهیم و شواهد جدیدی را که درباره نقش عربستان در ۱۱ سپتامبر در اختیار داریم، برجسته کنیم.»

ایرنا

پربیننده ترین خبرها