الغنوشی: نتایج همه پرسی قانون اساسی جدید «مسخره» بود/ 75 درصد از مردم تونس همه پرسی را رد کردند!

الغنوشی: نتایج همه پرسی قانون اساسی جدید «مسخره» بود/ 75 درصد از مردم تونس همه پرسی را رد کردند!
چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 15:08

رئیس جنبش النهضه تونس نتایج همه پرسی قانون اساسی جدید را «مسخره» دانست و گفت مردم تونس آن را نمی پذیرند.

العالم _ تونس

راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه تونس نتایج همه پرسی قانون اساسی جدیدی را که قیس سعید رئیس جمهور در این کشور ترتیب داد، «مسخره» دانست که 75 درصد از مردم تونس آن را رد می کنند.

الغنوشي در همین حال با هشدار درباره سخنان قیس سعید گفت این سخنان به معنای تجزیه کشور است.

رئیس جنبش النهضه افزود برگزاری قانون اساسی باطل بود و محتوای آن تحکیم نظام دیکتاتوری است که تونس پیش از انقلاب در آن به سر می برد. این در حالی است که 75 درصد مردم تونس به درخواست قیس سعید برای شرکت در انتخابات پاسخ ندادند.

الغنوشی تصریح کرد مردم تونس در برابر دیکتاتوری ایستاد و همچنان می ایستد زیرا ده سال است که طعم آزادی را چشیده است و هرگز آن را فدا نخواهد کرد هرچند ده سال گذشته ایدئال نبوده است. ما با ملت خود و نیروهای سرزنده آن و با جوانان کشور به پیمودن راه برای بازگرداندن دموکراسی ادامه می دهیم.

رئیس جنبش النهضه با این حال پیش بینی کرد قیس سعید قانون انتخاباتی جدیدی اعمال کند که قواعد بازی را محدود کند زیرا به گفته الغنوشی، قیس سعید تلاش می کند همه اجزای قواعد بازی سیاسی را تحت سیطره خود درآورد.

الغنوشی تاکید کرد همه پیش بینی می کنند که قانون انتخابات پیروزی پیروان قیس سعید را تضمین و احزاب مشخصی مانند جنبش النهضه را از صحنه سیاسی دور کند.

هیئت عالی مستقل انتخابات در تونس بامداد روز چهارشنبه از موافقت مردم تونس با قانون اساسی جدید خبر داد و ابراز امیدواری کرد این قانون، کشور را به سمت ثبات سیاسی به پیش ببرد.

به گفته فاروق بوعسکر، رئیس هیئت عالی مستقل انتخابات، 94.60 مردم تونس به قانون اساسی جدید رای «آری» داده اند.

پربیننده ترین خبرها