کارشناس استراتژیک: تهدید کره‌شمالی علیه آمریکا بیانگر شکل‌گیری جهان چند قطبی است

پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 15:52

«امین حطیط» کارشناس نظامی و استراتژیک با اشاره به تهدید جدید کره شمالی گفت این تهدید نتیجه صحنه جدید بین المللی پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین است.

العالم _ آسیا

حطیط در گفتگو زنده با شبکه العالم تاکید کرد اردوگاه غرب پس از عملیات روسیه در اوکراین، سیلی محکمی دریافت کرد و از محقق ساختن اهدافش ناتوان ماند و در نتیجه هم اکنون می بینیم که صحنه بین المللی جدید و جهانی چند قطبی در حال شکل گیری است.

وی افزود بر همین اساس امروزه مشاهده می کنیم که پیونگ یانگ مصلحت خود می بیند که موجودیتش را با قدرت نظامی که در اختیار دارد، به عنوان کشوری داری قدرت اتمی بر جهان تحمیل کند.

این کارشناس نظامی تصریح کرد مفهوم استراتژیک برای پیمان ناتو یک ماه قبل بروز کرد و بر منطقه خاور دور متمرکز شد و با رهبری آمریکا، به سمت مهار کردن قدرت های در حال رشد مانند چین و کره شمالی روی آورد.

امین حطیط نتیجه گرفت که تهدیدی که رئیس کره شمالی مطرح کرد، نوعی اقدام نظامی دفاعی است که به غرب می فهماند که هرگونه برخورد یا اقدام نظامی برای مهار کردن نیروهای رو به رشد در منطقه خاور دور، با اقدام نظامی هسته‌ای بازدارنده مواجه خواهد شد و این مسئله بیش از هر اقدام دیگری غرب را می ترساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها