زلال قرآن (1142)؛

مربی حقیقی و اصلی انسان کیست؟

مربی حقیقی و اصلی انسان کیست؟
جمعه 7 مرداد 1401 - 12:45

العالم - زلال قرآن

پرورش و تربیت انسانها از شئون ربوبیت حضرت ربّ العالمین و فقط در صلاحیت اوست، بهمین جهت خداوند رحمان از طریق بعثت رسول الله (ص) و نزول قرآن کریم برنامه تربیتی دین اسلام که عمل دقیق به آن موجب کمال و سعادت دنیا و آخرت نوع بشرمی گردد را مقررفرموده و به گواه آیات زیر:

1– آیات 1 و2 سوره مبارکه نمل:

« تِلْكَ آيَاتُ الْقُرْآنِ وَكِتَابٍ مُبِينٍ . هُدًى وَبُشْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ»

ترجمه: (این آیات قرآن (بزرگ) و کتاب روشن خداست . که هدایت و بشارت برای اهل ایمان است).

2– آیه 9 سوره مبارکه اسراء:

« إِنَّ هَـٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا»

ترجمه: (همانا این قرآن (خلق را) به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌کند و اهل ایمان را که نیکوکار باشند به اجر و ثواب بزرگ بشارت می ‌دهد).

3– آیات 23 تا 26 سوره مبارکه انسان:

« إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ تَنْزِيلًا . فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَلَا تُطِعْ مِنْهُمْ آثِمًا أَوْ كَفُورًا . وَاذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ بُكْرَةً وَأَصِيلًا. وَمِنَ اللَّيْلِ فَاسْجُدْ لَهُ وَسَبِّحْهُ لَيْلًا طَوِيلًا»

ترجمه: (محققا ما این قرآن (عظیم الشأن) را بر تو فرو فرستادیم. پس بر اطاعت حکم پروردگارت صبور و شکیبا باش و هیچ ازمردم بدکار کفر کیش اطاعت مکن و نام خدایت را صبح و شام (به عظمت) یاد کن . و شب را برخی (در نماز) به سجده خدا پرداز و شام دراز به تسبیح و ستایش او صبح گردان).

قرآن را بعنوان دستورالعمل کاملاً روشن و صریح، و استوارترین وسیله هدایت و راهنمائی انسانها معرفی فرموده است، و کسانی را که به خدا و رسول الله (ص) و آیات نورانی قرآن کریم ایمان آورده و با انجام عبادت خالصانه وعبودیت خاشعانه خود را درمعرض هدایت های آنها قراردهند و با پذیرش برنامه تربیتی اسلام در بستر صحیح و صراط مستقیم الهی مستقرگردند، به اجربزرگ بشارت داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها