سفیر یمن در سوریه: با حزب‌الله به عنوان محور مقاومت هماهنگ هستیم

سفیر یمن در سوریه: با حزب‌الله به عنوان محور مقاومت هماهنگ هستیم
شنبه 8 مرداد 1401 - 08:49

سفیر یمن در سوریه چهلمین سالروز تأسیس مقاومت اسلامی در لبنان و پیروزی‌های بزرگ آن در مقابله با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

العالم - جهان اسلام
«عبدالله علی صبری» سفیر یمن در سوریه ضمن تبریک چهلمین سالروز تأسیس مقاومت اسلامی لبنان و پیروزهای آن در مقابله با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که این مقاومت، امت را سربلند کرد.

صبری در مصاحبه با شبکه المنار گفت که از زمان آزادسازی جنوب لبنان، امت وارد عصر پیروزی‌ها شد و مقاومت، امت را سربلند کرد.

وی افزود که حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیر کل این جنبش جایگاه بزرگی در قلب تمامی آزادگان یمنی دارند و آن‌ها بیشتر از همه مسئله یمن را یاری و از مظلومیت ملت یمن دفاع کرده‌اند.

سفیر یمن در سوریه گفت که حزب‌الله به دلیل این موضع صریح در قبال یمن، تحت فشارهای زیادی قرار داشت اما با این حال از موضع خود کوتاه نیآمد و از آن چشم‌پوشی نکرد.

صبری با تأکید بر حمایت سیاسی و رسانه‌ای از یمن تصریح کرد: این تنها از جانب حزب‌الله نیست بلکه از ناحیه همه طرف‌های محور مقاومت از جمهوری اسلامی ایران گرفته تا گروه‌های فلسطینی و جمهوری عربی سوریه، عراق و بحرین است.

سفیر یمن در سوریه با اشاره به هماهنگی بین محور مقاومت، گفت: زمانی که سید حسن نصرالله اعلام کرد که هدف قرار دادن اماکن مقدس و مسجدالأقصی در فلسطین به معنای جنگ منطقه‌ای است، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی سریعا پاسخ داد و گفت که یمن آماده است جزئی از این معادله باشد و این یعنی هماهنگی‌ها بسیار گسترده شده و محور مقاومت یک واحد و جزء جدایی‌ناپذیر است.

فارس

پربیننده ترین خبرها