چارچوب هماهنگی شیعی جلسه پارلمان برای انتخاب نخست‌وزیر را به تاخیر انداخت

شنبه 8 مرداد 1401 - 13:47

یک تحلیلگر سیاسی در عراق گفت: چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه با اعلام به تعویق انداختن جلسه پارلمان در زمینه رای‌گیری در مورد نامزد خود برای نخست‌وزیری، موضع مثبت و گامی منطقی اتخاذ کرده است.

العالم- عراق

همزمان با حمله طرفداران جریان صدر عراق به منطقه الخضراء( منطقه سبز) در بغداد، "داوود الحلفی" در گفت‌وگو با تلویزیون العالم خاطرنشان کرد: وظیفه اخلاقی ایجاب می‌کند از نزاع و بر هم زدن اوضاع سرتاسری کشور بر حذر کرد و عقلا نیز باید وارد عمل شوند تا برای پایان دادن به بحران جاری جدول زمانی مشخص شود و در صورت لزوم، اداره دولت به دولت اضطراری واگذار شود.

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: زورآزمایی طرفین به ویرانی و کشتار بزرگ منتهی می‌شود و رهبران باید اظهاراتی سنجیده مطرح کنند. او خاطرنشان کرد چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه و جریان صدر مسئولیت تاریخی در حفظ وحدت، حفظ جان شهروندان، امنیت و ثبات کشور را بر عهده دارند.

او افزود: "محمد شیاع السودانی" نامزد چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه برای تصدی سمت نخست‌وزیری دارای صلاحیت بیشتری است و تا زمانی‌که او برنامه‌ها و طرح‌های خود درباره مرحله بعدی را ارائه نکرده، نباید مورد اعتراض و انتقاد قرار بگیرد. به گفته او، چارچوب هماهنگی بر موضع خود درباره نامزدی نخست‌وزیری مصمم است.

الحلفی در عین حال اوضاع کنونی در عراق را بسیار مبهم ارزیابی و خاطرنشان کرد، عدم پاسخ به مطالبات معترضان، آنها را به خیابان‌ها آورده است.

پربیننده ترین خبرها