تداوم اعتصاب گسترده در انگلیس و سرگردانی مسافران

تداوم اعتصاب گسترده در انگلیس و سرگردانی مسافران
شنبه 8 مرداد 1401 - 15:25

پس از اعتصاب کارگران حمل‌ونقل ریلی انگلیس، راهبران قطار نیز در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و پایین بودن دستمزد دست به اعتصاب زدند.

العالم - اروپا
راهبران قطار در انگلیس روز شنبه بزرگ‌ترین اعتصاب خود ظرف دهه‌های گذشته را کلید زدند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، پس از اعتصاب حدود چهل هزار کارگر حوزه حمل‌ونقل انگلیس، این‌بار راهبران قطار در این کشور اعلام کردند به مدت ۲۴ ساعت دست از کار می‌کشند.

این اعتصاب که از سوی اتحادیه راهبران قطار (Aslef) پیشنهاد شده بود با استقبال رانندگان هفت شرکت بزرگ حمل‌ونقل ریلی انگلیس همراه شده و به اختلال گسترده در سیستم ریلی انگلیس منجر شده است.

گاردین نوشت، با توجه به گستردگی این اعتصابات پیاپی، ممکن است اثرات آن تا چند روز دیگر نیز دوام داشته و اختلالات سامانه ریلی بین شهری انگلیس برطرف نشوند.

این اعتصاب با افتتاحیه بازی‌های فوتبال کشورهای مشترک‌المنافع در شهر بیرمنگام متقارن شده و خدمات ریلی مربوط به این منطقه نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.


روز چهارشنبه هفته گذشته نیز ده‌ها هزار کارگر حمل‌ونقل ریلی انگلی در اعتراض به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها طی چند دهه اخیر، دست به اعتصاب سراسری زدند.

دبیر کل اتحادیه ملی حمل و نقل ریلی و دریایی انگلیس گفت، با توجه به اینکه دستمزدها با سرعت تورم این کشور هم‌خوانی ندارد، اجرای این اعتصاب ضرورت پیدا کرده است.

حدود ده روز پیش نیز اعتراضات موتوری در شهرهای مختلف انگلیس از دوور گرفته تا منچستر، لندن و بیرمنگهام را در بر گرفت و عبور و مرور در راه‌های اصلی این شهرها را مختل کرد. دو هفته قبل از آن هم اعتراضات مشابهی در انگلیس علیه افزایش بهای سوخت به دستگیری ۱۲ معترض انجامید.

این اعتصابات در حالی انجام گرفته که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس درپی استعفای بیش از پنجاه مقام دولتش ناچار به کناره‌گیری شد.

رقابت دو نامزد نهایی جانشینی جانسون در حالی در جریان است که تحریم‌های غرب علیه روسیه بابت جنگ اوکراین موجب افزایش شدید بهای انرژی و مواد خوراکی به‌ویژه غلات شده و ضربات سنگینی به اقتصاد کشورهای غربی وارده کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها