سیاست محاصره و گرسنگی؛ اروپا کاشته های خود را درو می کند!

سیاست محاصره و گرسنگی؛ اروپا کاشته های خود را درو می کند!
شنبه 8 مرداد 1401 - 23:12

به نظر می رسد غرب به سرکردگی آمریکا برای تحمیل اراده خود بر کشورها و دولت ها از روشی غیرانسانی و غیراخلاقی محاصره مردم و گرسنگی دادن به آنها استفاده می کند، با این حال، غرب با بهانه‌های سست و بی پایه با به کارگیری این شیوه‌ سلطه جویانه را توجیه کرده اما فجایع انسانی به جای مانده تا ابد همچون لکه ننگی بر پیشانی غرب باقی خواهد ماند.

العالم_ اروپا

امروز، غرب در حال سقوط در فرجام بد اقدامات خود است. غرب می خواست این روش را نیز در مورد روسیه به وسیله جنگ اوکراین اعمال کند، هر چند مسئولیت اروپا نیز در این جنگ قابل انکار نیست. پرواضح است آمریکا با تحریک آشکار و تشویق اوکراین به پیوستن به ناتو نگرانی‌های امنیتی روسیه را در نظر نگرفت و همواره تأکید می‌کرد اوکراین از ناتو دور می‌ماند و بی‌طرف باقی خواهد ماند.

امروز پس از گذشت 6 ماه از بحران اوکراین که با محاصره اقتصادی، تجاری و سیاسی علیه روسیه همراه بود، به وضوح شاهد شکست محاصره اروپا علیه روسیه هستیم. در بین 27 کشور اتحادیه اروپا، کشورهایی هستند که به شدت وابسته به روسیه و گاز آن هستند و نمی توانند جایگزینی برای آن بیابند. از این رو وادار شدند مطابق احتیاجات خود و مصلحتشان عمل کنند.

اکثر ناظران بر این باورند بعید نیست که پیش از فرارسیدن زمستان شاهد کاهش محدودیت های اقتصادی اعمال شده بر روسیه از سوی کشورهای اروپایی باشیم. هدف اروپایی ها کاهش پیامدهای کمبود انرژی در قاره اروپا است که عدم تحقق آن برای جوامع اروپایی بسیار خطرناک خواهد بود چراکه اروپا از زمان جنگ جهانی دوم با چنین کمبودی مواجه نشده است.

یقیناً فاصله گرفتن اتحادیه اروپا از آمریکا در موضع خود در قبال روسیه خبر خوبی خواهد بود. باید خاطر نشان کرد که آمریکا این اتحادیه را همواره رقیب اقتصادی و سیاسی خود می دانسته و همیشه در پی تضعیف آن بوده است.

این واقعیت را می توان با اشاره به عملکرد داگلاس مک گرگور مشاور ارشد سابق وزیر دفاع ایالات متحده بیان کرد که کناره گیری اولاف شولتس صدراعظم آلمان تا پایان سال جاری را پیش بینی نمود و احتمال داد دولت جدید آلمان مسیری متفاوت را در جهت حل و فصل روابط خود با روسیه در پیش گیرد.

در حال حاضر آلمان فرانسه، انگلیس و همه کشورهای اروپایی از موضوعی رنج می برند که حاصل سیاست محاصره و فشارهای ناعادلانه اقتصادی علیه مردم جهان است و امروز باید آنچه را دیروز کاشته اند خود درو کنند.

پربیننده ترین خبرها