زلنسکی دستور تخلیه اجباری دونتسک را صادر کرد

زلنسکی دستور تخلیه اجباری دونتسک را صادر کرد
دوشنبه 10 مرداد 1401 - 08:37

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی روزانه خود از مردم دونتسک درخواست کرد که هرچه سریع‌تر این منطقه را تخلیه کنند.

العالم - اروپا

با پیش‌روی نظامیان روس به سمت شرق اوکراین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (شنبه) از غیرنظامیان درخواست کرد که خط مقدم منطقه دونتسک که صحنه درگیری میان نظامیان روسیه و اوکراین است را تخلیه کنند.

طبق این گزارش، زلنسکی در سخنرانی روزانه خود هشدار داد که هزاران نفر از جمله کودکان همچنان در مناطق نبرد دونتسک هستند و مدعی شد که 6 غیرنظامی روز جمعه در درگیری‌ها کشته شدند و 15 نفر دیر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، زلنسکی تصریح کرد: «تصمیم دولت درباره تخلیه اجباری از دونتسک گرفته شده است» و بر درخواست مقامات برای ترک این منطقه محاصره شده در هفته‌های اخیر تأکید کرد.

وی ادامه داد: «ترک کنید، به شما کمک می‌کنیم. در این مرحله از جنگ،تروریسم سلاح اصلی روسیه است». وی در سخنرانی خود بار دیگر از جامعه بین‌الملل به ویژه ایالات متحده درخواست کرد تا روسیه را «کشور حامی تروریسم» اعلام کند.

وزارت دفاع روسیه، کی‌یف را به حمله به زندان «اولنیفکا» از طریق موشک‌های دوربرد ایالات متحده متهم کرده است و هدف آن را یک اقدام تحریکی فاحش خواند تا از آن طریق مانع از تسلیم سربازان شوند. روز شنبه گزارش شد که که کشته شدگان شامل نیروهای اوکراینی می‌شوند که پس از هفته‌ها درگیری با نیروهای روسیه در کارخانه فولاد آزوفستال در شهر بندری ماریوپل تسلیم شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 50 زندانی اوکراینی کشته شدند و 73 نفر به دلیل جراحات جدی به بیمارستان منتقل شدند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص توضیح داد: «تمامی مسئولیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی این قتل‌عام خونین اوکراینی‌‌ها برعهده شخص زلنسکی و رژیم جنایتکار وی و واشنگتن است که از آن حمایت می‌کند».

با این حال زلنسکی روسیه را مستقیماً مقصر می‌داند و می‌گوید: «این یک جنایت جنگی عمدی روسیه بود، یک کشتار جمعی عمدی زندانیان جنگی اوکراین بود».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها