خبرنگار العالم: نشانه‌ای از عقب‌نشینی تحصن کنندگان در پارلمان عراق دیده نمی شود

خبرنگار العالم: نشانه‌ای از عقب‌نشینی تحصن کنندگان در پارلمان عراق دیده نمی شود
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 17:28

نماینده مقتدی صدر با انتشار توئیتی گمانه‌زنی‌ها در خصوص تداوم تحصن طرفداران این جنبش در پارلمان را افزایش داده است.

العالم - عراق

رئیس دفتر شبکه العالم در بغداد از داخل پارلمان عراق که مملو از حامیان مقتدا صدر است، گزارش داد که تحصن در داخل پارلمان همچنان ادامه دارد.

"نوید بهروز" پس از دیدار با تعدادی از نمایندگان مستعفی فراکسیون صدر که در ساختمان پارلمان حضور دارند، تأکید کرد که تحصن علنی است و هیچ چشم‌اندازی برای پایان آن وجود ندارد.

تحصن کنندگان در پارلمان عراق، اتاقی را برای حمایت لجستیکی از تحصن کنندگان درست کردند و این مساله، نشان دهنده آمادگی تحصن کنندگان برای ادامه حضور در ساختمان پارلمان به مدت چند روز یا چند هفته تا زمان رسیدن به گشایش است اما تا این لحظه، هیچ پاسخی از سوی جریان صدر به این درخواست ها داده نشده است.

به گفته رئیس دفتر شبکه العالم در بغداد، که این گشایش پس از مذاکرات یا گفت وگوهای بین رهبران سیاسی در عراق، حاصل خواهد شد و دراین زمینه ، مسئولان احزاب چارچوب هماهنگی شیعیان در عراق درخواست های متعددی برای گفتگو ارائه کرده اند، اما تا این لحظه ، جریان صدر هیچ پاسخی به این درخواست ها نداده است.

رئیس دفتر شبکه العالم در بغداد با بیان اینکه تحصن کنندگان منتظر اشاره یا دستوری از سوی مقتدی صدر یا نماینده اش هستند تا اقدامات بعدی را انجام دهند، تاکید کرد که نماینده مقتدی صدر توییتی حاوی تصویر مقتدی صدر که درحال دعا کردن برای سلامتی تحصن کنندگان و پیروزی آنها است، منتشر کرد و این مساله ، نشان دهنده احتمال ادامه تحصن تا رسیدن به راه حل است.

پربیننده ترین خبرها