ورود میانجی گر آمریکایی در پرونده ترسیم مرزها به بیروت

ورود میانجی گر آمریکایی در پرونده ترسیم مرزها به بیروت
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 17:14

«آموس هوکشتاین» میانجی گر آمریکایی در پرونده ترسیم مرزها به بیروت وارد شده است و با وزیر انرژی لبنان دیدار و رایزنی کرده است.

العالم - لبنان

«آموس هوکشتاین» میانجی گر آمریکایی در پرونده مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی، لحظاتی پیش و از طریق خاک یونان وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

هوکشتاین بلافاصله پس از ورود به فرودگاه بیروت به دیدار عباس ابراهیم رئیس اداره امنیت عمومی لبنان رفت و با او گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت و شماری از کارکنان سفارت در فرودگاه بیروت از هوکشتاین استقبال کردند. قرار است هوکشتاین در نخستین مرحله از سفر خود، با «ولید فیاض» وزیر انرژی دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و رایزنی کند.

هوکشتاین امروز یکشنبه و فردا دوشنبه با مقامات لبنانی دیدار و درباره پرونده ترسیم مرزها با آنها رایزنی می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی گزارش داد که میانجی گر آمریکایی در جریان مذاکرات ترسیم مرزها پیشنهاد جدید تل آویو را درباره این پرونده مطرح خواهد کرد.

این مقام صهیونیست افزود که بر اساس این پیشنهاد جدید به لبنان اجازه داده می‌شود تا همزمان با حفظ حقوق تل آویو، در منطقه گاز استخراج کند.

گفتنی است که سفر میانجی گر آمریکایی به بیروت پس از سفرهای او به پاریس، بروکسل و آتن برای بررسی امنیت انرژی اروپا، انجام می‌گیرد. این سفر در حالی انجام می‌شود که مقاومت لبنان همیشه درباره جانبداری طرف آمریکایی از رژیم صهیونیستی و خواسته‌های نامشروعش علیه حقوق آبی، نفتی و گازی لبنان هشدار داده و درباره صدق نیت واشنگتن در خصوص این پرونده ابراز تردید کرده است.

اخیراً دبیرکل حزب الله لبنان به صراحت اعلام کرد در صورتی که لبنان نتواند در یک بازه زمانی مشخص به حقوق آبی خود دست یابد، رژیم صهیونیستی نیز اجازه استخراج نفت و گاز در میدان کاریش و سایر میادین را نخواهد داشت. پس از این تهدید حزب الله بود که مقامات رژیم صهیونیستی خواستار سفر میانجی گر آمریکایی به لبنان و مذاکره دوباره درباره پرونده ترسیم مرزها شدند.

مهر

پربیننده ترین خبرها