در چهارمین جلسه شورای عالی مسکن عنوان شد؛

رئیسی: متقاضیان باید تا پیش از پایان ۱۴۰۱ زمین خود را در طرح مسکن ملی دریافت کنند

رئیسی: متقاضیان باید تا پیش از پایان ۱۴۰۱ زمین خود را در طرح مسکن ملی دریافت کنند
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 19:55

رئیس جمهور تنظیم‌گری در بازار مسکن از طریق افزایش عرضه را از اولویت‌های مهم کشور دانست و تأکید کرد: متقاضیان باید تا پیش از پایان ۱۴۰۱ زمین خود را در طرح مسکن ملی دریافت کنند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در چهارمین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت سیزدهم که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، در تشریح الزمات واگذاری زمین به متقاضیان ساخت شخصی، با تأکید بر اینکه این نوع واگذاری باید در یک دوره زمانی مشخص و بر اساس نظارت مستمر انجام شود، گفت: به گونه‌ای اقدام شود که تا پیش از پایان سال ۱۴۰۱ متقاضیان زمین خود را در طرح مسکن ملی دریافت کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه الگوی معماری ایرانی - اسلامی در تمامی ساخت‌وسازها معیار باشد، به استانداران دستور داد موضوع ساخت مسکن را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهند.

رئیسی همچنین با تأکید بر ضرورت اعمال نظارت جدی و همچنین تنظیم‌گری در بازار مسکن، اظهار داشت: اگر بازار مسکن کنترل نشود، بر روی بازارهای دیگر همچون ارز، طلا و بورس نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: این کنترل البته در درجه اول باید از طریق افزایش عرضه و به تعادل رساندن بازار انجام شود.

رئیسی با اشاره به موضوع راه‌اندازی سامانه اطلاعات بازار مسکن، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از درآمد مردم صرف هزینه‌های مسکن می‌شود و همچنین این بازار سهم بزرگی در جلوگیری از تورم یا تشدید آن دارد. راه‌اندازی سامانه اطلاعات، برای مدیریت و کنترل بازار مسکن اگرچه لازم است اما کافی نیست و باید اقدامات تکمیلی در این زمینه صورت پذیرد.

پربیننده ترین خبرها