مواضع قابل تقدیر عشایر عراق در قبال مسأله فلسطین

مواضع قابل تقدیر عشایر عراق در قبال مسأله فلسطین
دوشنبه 10 مرداد 1401 - 17:31

شبکه های ماهواره ای و روزنامه ها و شبکه های اجتماعی در حالی که برای پوشش دادن ح,ادث شتابنده عراق، گوی سبقت را از هم ربوده اند و می کوشند با انتشار خبرهای جعلی و سم پراکنی در این ملت واحد تفرقه ایجاد کنند، همزمان چشم خود را به روی خبری بسیار مهم بسته اند؛ خبری که بیانگر واقعیت جاری در عراق است و همه تلاش های صورت گرفته برای تخریب وجهه این کشور و ملت آن را خنثی می کند.

العالم - کشکول

مضمون این خبر این است که 20 عشیره عراقی با حضور در سفارت فلسطین در عراق، "پیمان وفاداری به آزادی فلسطین و حمایت از حقوق ملت فلسطین" را امضا کردند.

شیوخ عشایر در دیدار با سفیر فلسطین در عراق اعلام کردند که بر عهد خود با فلسطین می مانند و از حقوق و حقیقت آن دفاع می کنند و برای آزادی اش از اشغال تلاش می کنند.

آنها با اعلام این موضع، حمایت خود را از مصوبه ماه مه عراق مبنی بر جرم انگاری سازش با رژیم صهیونیستی اعلام کردند. در ماده اول این قانون بر "جلوگیری از برقراری روابط دیپلماتیک، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی یا هر نوع روابط دیگر با رژیم صهیونیستی" تأکید شده است.

این چنین موضع گیری ارزشمندی در قبال مسأله فلسطین، از سوی عشایر عراق که کارنامه درخشانی در مبارزه با استعمار انگلیس و مقابله با اشغالگران آمریکایی و مبارزه با دیکتاتوری صدام وایستادگی در برابر گروه تروریستی داعش دارند، آنهم در شرایطی که شاهد تلاش های بی وقفه آمریکا برای حدف مسأله فلسطین از روح و قلب و عقل عرب و مسلمانان هستیم، بیانگر درایت و دانایی عشایر است که هنوز پیوند خود را با فلسطین به عنوان مسأله اول جهان عرب و اسلام، حفظ کرده اند.

تردیدی نیست که فراموش کردن مسأله فلسطین مستلزم تحریک مسائل فرقه ای و اختلافات داخلی است تا ملت های عرب و مسلمان را در مسائل بی ارزظش و کم اهمیت سرگرم کنند.

پربیننده ترین خبرها