درخواست صدر از عشایر، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی برای کمک به تجمع کنندگان

درخواست صدر از عشایر، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی برای کمک به تجمع کنندگان
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 21:19

رهبر جریان صدر عراق امروز یکشنبه در صفحه توئیتر خود از عشایر، نیروهای امنیتی، نیروهای الحشد الشعبی و آحاد ملت دعوت کرد تا تجمع کنندگان را زیر پرچم عراق و در راستای تصمیم‌گیری‌های ملی یاری کنند.

العالم - عراق

مقتدی صدر در توئیتر خود نوشت: این فرصتی است که می‌توان فساد، رانت خواری و طایفه گرایی را از بین برد، تا فاجعه از دست رفتن فرصت طلایی سال 2016 تکرار نشود.

وی افزود: این فرصت عظیمی است که بتوان تغییری ریشه‌ای را در ساختار سیاسی و قانون اساسی وانتخابات به وجود آورد.

رهبر جریان صدر با خودجوش و مسالمت آمیز توصیف کردن حمله طرفدارانش به مجلس عراق آن را آزاد سازی منطقه سبز توصیف و تاکید کرد این اقدام صرفا اولین مرحله بوده و فرصتی طلایی برای هر فرد از این ملت محسوب می‌شود که با آتش ظلم، ترویسم، فساد، اشغالگری و وابستگی سوخته است.

صدر در ادامه تاکید کرد به شدت خوشبین است که این فرصت عظیمی برای تغییر ریشه‌ای ساختار سیاسی، قانون اساسی و انتخابات است، اگر انتخابات به نفع دولت در سایه در آن دست برده شده بود، انتخاباتی آزاد و سالم توصیف می‌شد و اگر به صورت سالم برگزار و فاسدان را از گردونه خارج می‌کرد به عنوان انتخاباتی غیر سالم و دستخوش تقلب لقب گرفته و از سوی فاسدین با شکایت‌های مختلف مورد هجمه قرار می‌گیرد.

صدر از عشایر عراق، نیروهای امنیتی، نیروهای الحشد الشعبی و آحاد ملت عراق دعوت کرد تا معترضان را زیر پرچم عراق و در راستای تصمیم‌گیری‌های ملی یاری کنند و افزود که این قیام علیرغم ادعای برخی، زیر پرچم من نیست.

مقتدی صدر در بخش پایانی این پیام خود خطاب به مردم عراق گفت:‌ ای مردم بزرگوار و دوستدار اصلاحات، دموکراسی، حقوق شهروندی، قانون مداری، استقلال، حاکمیت، قدرت کشور و انحصار سلاح در دست دولت قدرتمند عراق که بتواند قانون را بر خود و پیش از فقرا اعمال و هیچ کس از صاحبین نفوذ و گروه‌های شبه نظامی از آن در امان نماند.

پربیننده ترین خبرها