کابینه جدید کویت تشکیل شد

کابینه جدید کویت تشکیل شد
دوشنبه 10 مرداد 1401 - 19:35

خبرگزاری رسمی کویت گزارش داد که کابینه جدید این کشور تشکیل شد و سه وزیر قبلی در این کابینه حضور دارند.

العالم_آسیا

وزارت اطلاع‌رسانی کویت امروز دوشنبه (دهم مرداد) از صدور فرمان امیر این کشور برای تشکیل دولت جدید خبر داد.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) ضمن نقل بیانیه وزارت اطلاع‌رسانی، گزارش داد، کابینه جدید شامل ۱۲ وزیر است که به ریاست شیخ احمد نواف آل احمد الصباح نخست وزیر این کشور تشکیل شد.

در کابینه جدید، محمد الفارس مجددا به عنوان وزیر نفت، عبدالوهاب الرشید به عنوان وزیر دارایی و عبدالرحمن المطیری به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی و جوانان منصوب شدند.

در کابینه کویت، شیخ طلال خالد الاحمد الصباح به عنوان معاون نخست وزیر، وزیر دفاع و سرپرست وزارت کشور، عیسی احمد الکندری به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی و وزیر مشاور در امور مسکن و توسعه شهرسازی، شیخ احمد ناصر آل محمد الصباح به عنوان وزیر امور خارجه، رنا عبدالله الفارس به عنوان وزیر مشاور در امور شهرداری و وزیر مشاور در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشغول به کار شدند.

علی فهد المضف به عنوان وزیر آموزش و پرورش و وزیر آموزش عالی، خالد مهوس السعید به عنوان وزیر بهداشت، جمال فاضل الجلاوی به عنوان وزیر دادگستری و وزیر اوقاف و امور اسلامی، علی حسین الموسی به عنوان وزیر برق، آب و انرژی های تجدیدپذیر فهد مطلق الشریعان به عنوان وزیر بازرگانی و صنعت و وزیر امور اجتماعی برگزیده شد.

وزارت خارجه کویت هم چهارم تیر ماه گذشته خبر داد که قرار است ۶۳ سفیر و دیپلمات کویتی به کشور بازگردند و یا در کشورهای دیگری مامور به خدمت شوند.

«احمد الناصر» وزیر امور خارجه احکامی مبنی بر انتقال ۶۳ نفر از روسای هیئت‌های دیپلماتیک را صادر کرد. «از این تعداد، ۳۵ نفر به کشورهای دیگر منتقل خواهند شد. ۲۸ نفر از این ۶۳ نفر نیز قرار است طی احکامی به اداره کل وزارت‌ امور خارجه بازگردند».

تصمیمات انتقال و جابه‌جایی این دیپلمات‌ها از سوی وزیر امور خارجه به کابینه کویت ارائه شده و آن‌ها نیز با آن موافقت کرده‌اند. در این انتقال‌ها می‌توان به سُفرای کویت در کشورهای ایالات متحده آمریکا، فرانسه، هلند، ایتالیا، ترکیه، سوئیس، روسیه، چین و ژاپن اشاره کرد که در این لیست جابه‌جایی‌ها، مهم‌تر هستند.

این تصمیمات جدید کابینه کویت، همچنین شامل جابه‌جایی در ماموریت سفیران مستقر در کشورهای عربی از جمله امارات، قطر، مصر، لبنان، عراق و تونس شده است. پیش از این برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که دولت کویت قرار است به ماموریت‌ سُفرایی که ۱۵سال در سِمت خود حضور داشته‌اند، پایان دهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها