رزمایش ۴ روزه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

رزمایش ۴ روزه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دریای سرخ
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 11:11

نیروهای دریایی آمریکا و رژیم صهیونیستی، رزمایش دریایی را در دریای سرخ آغاز کردند که تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

العالم - آمریکا

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای در توییتر خود اعلام کرد که این بخش از نیروی دریایی آمریکا و نیروی دریایی "اسرائیل" در یک رویداد تمرینی دو جانبه بر روی برنامه ریزی عملیاتی، مقابله دریایی و دیگر تمرینات بر روی دریا تمرکز می‌کنند.

بر اساس اعلام ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، کشتی‌های «یواس‌اس نیتز»، «یواس‌اس لوئیس بی.پولر» و «یواس‌ان‌اس متیو پری» از آمریکا و کشتی‌های «آی‌ان‌اس ایلات» و «آی‌ان‌اس کشت» کلاس ساعر اسرائیل در این رزمایش مشارکت دارند.

نیروهای دریایی آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال جاری چند رزمایش مشترک برگزار کرده‌اند و تل آویو همراه با امارات و بحرین در نوامبر گذشته (آبان ۱۴۰۰) در رزمایشی در دریای سرخ که توسط ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا برگزار شد، شرکت کردند. آن زمان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که رزمایش ماه نوامبر پاسخی به آنچه آن را حملات ایران به کشتی‌های اسرائیلی خواند، بود.

تمرین‌های دریایی ۴ روزه ایالات متحده و رژیم صهیونیستی که تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت، درحالی برگزار می‌شود که بنی گانتس وزیر جنگ تل آویو اخیرا مدعی شده که حضور نیروهای نظامی ایران در دریای سرخ در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها