بزرگترین حزب اسلامی الجزایر: به شرط قطع ارتباط با تل آویو آماده عادی سازی روابط با مغرب هستیم

بزرگترین حزب اسلامی الجزایر: به شرط قطع ارتباط با تل آویو آماده عادی سازی روابط با مغرب هستیم
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 22:20

بزرگترین حزب اسلامی الجزایر اعلام کرد که در صورتی که مغرب حمایت از جدایی طلبان و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف کند، آماده پایان دادن به بحران با رباط است.

العالم - آفریقا

به نقل از رأی الیوم، «عبد الرزاق مقری» رئیس جنبش «جامعه صلح» بزرگترین حزب اسلامی الجزایر گفت: در صورتی که مغرب حمایت از جدایی طلبان و عادی سازی روابط با رژیم صهبونیستی را متوقف کند، این حزب آماده پایان دادن به بحران با رباط است.

وی در بیانیه ای در واکنش به اظهارات پادشاه مغرب که گفته بود آماده همکاری با رئیس جمهوری الجزایر برای ایجاد روابط طبیعی میان دو ملت دوست و برادر است، این اظهارات را مطرح کرد.

مقری افزود: اظهارات پادشاه مغرب خوب است اگر اقدامی آن را نقض نکند. البته این امکان وجود دارد که جامعه مغرب و الجزایر در پشت سر گذاشتن دشواری ها سهیم باشند و به مسئولان خود در این زمینه کمک کنند.

وی تاکید کرد: مسئله ای که مانع از پایان یافتن بحران می شود، اظهارات رسمی مسئولان مغربی در حمایت از گروه های جدایی طلب وابسته به خارج است است.

رهبر بزرگترین حزب الجزایر افزود: البته دومین مانع در برابر پایان یافتن بحران در روابط با رباط، عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی است که این اقدام خیانت به مسئله فلسطین به حساب می آید.

مقری از مسئولان مغرب خواست که حمایت از جدایی طلبان و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف کند و در صورت تحقق این دو مسئله مشکلات فیمابین حل و فصل خواهد شد و سایر موانع کنار خواهد رفت.

مهر

پربیننده ترین خبرها