لبنان: وارد مرحله پیشرفته مذاکرات ترسیم مرزی با تل‌آویو شدیم

لبنان: وارد مرحله پیشرفته مذاکرات ترسیم مرزی با تل‌آویو شدیم
چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 22:56

وزیر خارجه لبنان تأکید کرد که مذاکرات ترسیم مرز دریایی با رژیم موقت صهیونیستی وارد مراحل پیشرفته شده است.

جهان - لبنان

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان امروز چهارشنبه گفت که مذاکرات ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی راه طولانی را طی کرده و وارد مراحل پیشرفته شده است.

بوحبیب گفت که مذاکرات اکنون وارد مراحل فنی شده که از وظایف اعضای تیم «عاموس هوچشتاین» میانجی آمریکایی و لبنانی‌هایی که تخصص آن را دارند، است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، بوحبیب افزود که به محض ورود هوچشتاین به دفترش از او سوال کرده که پنج معاونش کجا هستند و او در جواب گفته است که آن‌ها با تیم فنی لبنان در حال تهیه گزارشی از تفاهمات صورت گرفته در نشست کاخ بعبدا هستند و این گزارش را سریعا بایستی به تل‌آویو انتقال دهد.

رسانه‌های صهیونیست روز گذشته خبر دادند که «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت مخفیانه، با عاموس هوچشتاین میانجی آمریکایی در مسئله ترسیم مرزهای دریایی دیدار کرده است. رسانه‌های صهیونیست مدعی شدند که این دیدار نشانگر پیشرفت در مذاکرات غیر مستقیم بین طرف لبنانی با اسرائیلی است.

یک منبع دیپلماتیک لبنان هم روز گذشته خبر داد که لبنان پیشنهاد صهیونیستها را رد کرده است. بر اساس این پیشنهاد، بیروت از بلوک شماره هشت واقع در شمال خط ۲۳ چشم پوشی می‌کند و در مقابل کنترل میدان گازی «قانا» را به دست می‌گیرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها