اوکراین مدعی آمادگی روسیه برای حمله به زادگاه «زلنسکی» شد

اوکراین مدعی آمادگی روسیه برای حمله به زادگاه «زلنسکی» شد
پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 - 11:47

اوکراین مدعی شد که روسیه آماده می شود به شهر «کریفیی ریه» (Kryvyi Rih) زادگاه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین حمله کند.

العالم - اروپا

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد: در حالی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با نزدیک تر شدن به عضویت دو کشور فنلاند و سوئد، گسترش قابل توجهی را در چند دهه گذشته خواهد داشت، اوکراین گفته که روسیه آماده می شود به شهر « کریفیی ریه» (Kryvyi Rih) زادگاه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری این کشور حمله کند.

سنای آمریکا و پارلمان ایتالیا عضویت فنلاند و سوئد را تصویب کرده اند که باید همچنین به تصویب همه ۳۰ عضو ناتو برسد.

روسیه بارها درباره عضویت این دو کشور در ناتو هشدار داده است.

ناتو ماه گذشته پروتکل الحاق این دو کشور را امضا کرد. این پروتکل به فنلاند و سوئد اجازه می دهد پس از تصویب این تصمیم توسط کشورهای عضو به ائتلاف نظامی تحت امر آمریکا بپیوندند.

اوکراین روز چهارشنبه پیشنهادهای گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان را درباره این که روسیه خواهان یک «راه حل مبتنی بر مذاکره» برای جنگ پنج ماهه است، رد کرد و گفت هرگونه گفت و گو مشروط به آتش بس روسیه و خروج نیروهای این کشور خواهد بود.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در گزارش به روز شده خود در روز پنجشنبه اعلام کرد، نیروهای روسیه درگیر فعالیت های نظامی قابل توجهی بوده اند و از تانک ها، توپخانه های موشکی در چندین بخش از اوکراین استفاده کردند.

پیش از این، اوکراین هشدار داده بود که مسکو ممکن است عملیات تهاجمی جدیدی را در جنوب اوکراین آماده کند.

«دیمیترو ژیویتسکی»، فرماندار منطقه «سومی/ Sumy» در مرز با روسیه، گفت که سه شهر روز چهارشنبه توسط نیروهای روسی گلوله باران شدند و در مجموع ۵۵ موشک شلیک شد. این حادثه تلفات جانی نداشت، اما خانه ها و اماکن تجاری آسیب دیدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها