مادورو: آمریکا قصد دارد هواپیمای باری ونزوئلا را سرقت کند

مادورو: آمریکا قصد دارد هواپیمای باری ونزوئلا را سرقت کند
پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 - 13:46

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت ایالات متحده قصد دارد هواپیمای باری ونزوئلا را که از دو ماه پیش با 19 خدمه در آرژانتین توقیف شده است، سرقت کند.

العالم - امریکا

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته (چهارشنبه) تصریح کرد که ایالات متحده قصد دارد هواپیمای باری ونزوئلا را به سرقت ببرد.

رسانه‌های محلی گزارش کردند، مادورو به شبکه تلویزیونی ونزوئلا گفت: « اکنون آنها قصد دارند یک هواپیما یعنی دارایی ونزوئلا را با دستور یک دادگاه امپراتوری، دادگاه آمریکا در فلوریدا، به سرقت ببرند. آن‌ها قصد دارند یک هواپیمای باری مدرن را به سرقت ببرند».

در تاریخ ۶ ژوئن، هواپیمای «امتراسور» در خاک آرژانتین فرود آمد و آنجا محموله‌ای از قطعات خودروی شرکت آلمانی فولکس واگن را در آرژانتین تحویل داد.

با این حال، زمانیکه این هواپیما قصد ترک خاک آرژانتین را در تاریخ ۶ ژوئن داشت، این کشور از ترس تحریم‌های آمریکا، حاضر به تأمین سوخت این هواپیما نشد.

انجمن متقابل اسرائیلی آرژانتین (AMIA) و هیأت انجمن های اسرائیلی آرژانتین (DAIA) در بیانیه‌ای اعلام کردند که اعتقاد دارند مقام‌های محلی باید وضعیت این هواپیما را به سرعت روشن کنند زیرا هواپیمایی است که شرکت امتراسور ونزوئلا آن‌ را اداره می‌کند و به هواپیمایی ماهان ایران ارتباط دارد که تحت تحریم‌های آمریکا است.

هواپیمای مذکور در تاریخ ۸ ژوئن عازم اروگوئه بود و قصد داشت پس از سوخت‌گیری به ونزوئلا بازگردد اما مقام‌های اروگوئه مانع از فرود این هواپیما در خاک این کشور شدند و این هواپیما مجبور شد به فرودگاه «ایزیزی» در استان بوینس آیرس بازگردد.

مادورو در این خصوص گفت: «مردم ما اعتراض خود را مطرح می‌کنند و من از مردم آرژانتین درخواست می‌کنم تا برای بازگشت هواپیمایی که به شرکت ونزوئلایی متعلق است و قرار است بعد از ربوده شدن برای مدت دو ماه به سرقت برود، از ما حمایت کنند. آن‌ها می‌خواهند همانطور که طلاهای ما را در لندن به سرقت بردند، این هواپیما را نیز به سرقت ببرند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه اطمینان داد که هواپیمای ونزوئلایی که در آرژانتین نگه داشته شده است برای حمل و نقل کمک‌های انساندوستانه به منطقه کارائیب و کشورهای آفریقایی استفاده می‌شده است و تصریح کرد که این هواپیما برای حمل و نقل مواد دارویی از چین، روسیه، هند به کشورهای آمریکای جنوبی استفاده می‌شده است.

چندی پیش رسانه‌ها اعلام کردند که یک قاضی آرژانتینی ۱۲ سرنشین از ۱۹ سرنشین هواپیمای آرژانتینی را آزاد کرده که یکی از آن‌ها ایرانی است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها