لاپید: برای هر سناریویی آماده‌ایم و در صورت لزوم حمله می‌کنیم

لاپید: برای هر سناریویی آماده‌ایم و در صورت لزوم حمله می‌کنیم
جمعه 14 مرداد 1401 - 13:26

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی اذعان کرد که تل‌آویو برای هر سناریویی از درگیری‌ها آماده است و اجازه نخواهد این وضعیت برای مدت طولانی ادامه پیدا کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی در واکنش به افزایش احتمالات درگیری در غزه، اذعان کرد که تل‌آویو برای هر سناریویی آماده می‌شود و اگر لازم باشد، حملاتی را علیه هر گروه و سازمانی که امنیت شهرک‌نشینان را تهدید می‌کنند، آغاز خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، لاپید روز گذشته (پنج‌شنبه) در تماس‌های تلفنی با مسئولان رژیم صهیونیستی آخرین تحولات امنیتی در نوار غزه را به اطلاع آن‌ها رساند و تاکید کرد: «اجازه نخواهد داد که این وضعیت برای مدت طولانی ادامه پیدا کند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل برای هر سناریویی آماده می‌شود و در صورت لزوم علیه هر سازمانی که امنیت شهروندان اسرائیلی را تهدید کند، حمله خواهد کرد.»

لاپید همچنین به مدیرکل دفتر خود دستور داده تا هر آنچه که لازم است، فوراً در کوتاه مدت و درازمدت برای کمک در اختیار مقامات رژیم صهیونیستی قرار دهد. او اذعان کرده که امروز هم ارزیابی دیگری از وضعیت فعلی در سرزمین‌های اشغالی انجام خواهد داد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته جلسات متعددی با مقامات امنیتی تل‌آویو برگزار کرده و آخرین وضعیت را بررسی کرده بود. پس از این جلسات، مقامات تل‌آویو تصمیم گرفتند تا تجهیزات و نیروهای اضافی مانند یگان‌های توپخانه‌ای، مهندسی، پیاده‌نظام، زرهی و نیروهای رنجر به غزه اعزام کنند.

ترس‌های مقامات تل‌آویو از درگیری بعد از آن شکل گرفت که نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه هفته جاری به اردوگاه جِنین در کرانه باختری حمله کردند و یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی به‌نام «بسام السعدی» را بازداشت کردند؛ اقدامی که باعث شد تا جنبش جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین، در خصوص آن به تل‌آویو هشدار دهند و در پی پاسخ به آن باشند.

روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای جلوگیری از تنش‌های امنیتی، تصمیم دارد که اجازه ندهد سربازانش در جنوب فلسطین اشغالی، آخر هفته جاری به منازل خود بازگردند و مرخصی آنان را لغو کرده است. همزمان با این نگرانی صهیونیست‌ها از درگیری، لاپید هم مرخصی خود را که برای گذراندن تعطیلات بوده است، لغو کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها