التماس لاپید برای پایان جنگ؛ تأکید جهاد اسلامی بر انتقام

التماس لاپید برای پایان جنگ؛ تأکید جهاد اسلامی بر انتقام
يکشنبه 16 مرداد 1401 - 21:14

شبکه 13 اسرائیل به نقل از یایر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: «هدف‌ها محقق شده و ادامه عملیات نظامی غزه هیچ سودی ندارد» که در واقع درخواستی رسمی برای توقف نبرد است، این درحالی است که رهبران جنبش جهاد اسلامی اعلام کردند که هیچگونه میانجی‌گری برای پایان نبرد را نخواهند پذیرفت، آنها برگرفتن انتقام تاکید دارند.

العالم - کشکول

خبرگزاری رویترز و رسانه‌های عربی عصر امروز یکشنبه به نقل از منابع مصری گزارش دادند که «قاهره درخواست آتش‌بس در غزه را از ساعت 7 عصر امروز به وقت گرینویچ اعلام خواهد کرد»، اما این خبرگزاری پی برد که نمی‌تواند از رهبران جنبش جهاد اسلامی یا مقامات تضمینی بگیرد، در حالی که پاسخ رهبران جهاد صریح و بدون ابهام بود.

طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی در گفتگو با العالم تأیید کرد که «صراحتا می گوییم که رزمندگان گروهان های قدس و مقاومت فلسطین سخنشان را در میدان نبرد می گویند و هیچ صحبتی از میانجی گری و آتش بس انسانی مطرح نیست»

وی تاکید کرد: اکنون صحبت درباره درگیری مستقیم با دشمن صهیونیستی و ضربه زدن به این دشمن و رساندن یک پیام بسیار مهم است و آن اینکه گروهان‌های قدس تعیین کننده پایان نبرد است و دشمن باید این را بپذیرد.

در همین راستا محمد شلح، از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز در گفتگو با العالم اظهار داشت که این اولین بار است که با جهاد اسلامی پس از سیف القدس و سال 2014 تماس برقرار و به این شیوه به آن التماس می شود.

این رهبر جهاد اسلامی افزود: ما اکنون مشغول درس دادن به دشمن هستیم، درسی که بزرگتر از درسی است که الجعبری به دشمن داد پس از آنکه شهرک‌های صهیونیستی را بدون شلیک یک گلوله دچار وحشت کرد.

وی گفت که نیروهای الجعبری و فرماندهانش امروز دشمن را به گونه ای ترساندند که به جای آنکه کسی در اطراف غزه احساس خطر کند تمام رژیم صهیونیستی احساس خطر کرده و جرات تردد ندارد.

شلح ادامه داد که حماقت یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باعث شد رژیم از میانجیگران برای توقف جنگ التماس کند اما گروهانهای قدس اعلام کرد که این نبرد، نبرد فرسایشی است و هر روز آماده پرتاب 10 موشک هستیم تا دشمن قوایش تحلیل رود.

گردان های قدس با نشان دادن صحنه هایی از زرادخانه موشکی خود و شلیک گسترده موشک‌ها به شهرک‌ها و شهرهای رژیم صهیونیستی در پاسخ به ترور خالد منصور فرمانده تیپ جنوبی گردان های قدس ثابت کردند که فصل الخطاب با آنان است.

در فیلم های منتشر شده از رسانه‌ها نیز شاهد ترس و فرار شهرک‌نشینان و سربازان اشغالگر پس از شلیک گسترده موشک‌های مقاومت بودیم، صدای آژیرها در تل‌اویو، عسقلان، سدیروت و شهرک های نوار غزه بهترین دلیل بر این است که اشغالگران به اشکال مختلف درصدد پایان دادن به‌درگیری و حفظ آبروی خود در برابر مردم هستند زیرا آنها این حملات را اساساً با هدفی سیاسی برای خدمت به لاپید، بنی گانتز و آویوکوخافی آغاز کردند، سیاست‌مدرانی که به دنبال کسب آرا در انتخابات آینده رژیم هستند.

پربیننده ترین خبرها