خبرنگار العالم؛

تدارکات حرم امام حسین (ع) برای مراسم میلیونی «طویریج»

تدارکات حرم امام حسین (ع) برای مراسم میلیونی «طویریج»
دوشنبه 17 مرداد 1401 - 12:03

خبرنگار العالم در کربلای معلی اعلام کرد که حرم امام حسین( ع) از اختصاص ۷ درب برای برگزاری مراسم میلیونی طویریج در روز سه‌شنبه خبر داد.

العالم- عراق

خبرنگار العالم، با وجود دمای بالای ۴۰ درجه سانتگیراد در عراق، انبوهی از زائران از استان‌های مختلف عراق برای شرکت در مراسم بزرگداشت عاشورا، سالروز پیروزی خون بر شمشیر، به سمت کربلای معلی به راه افتاده‌اند. همچنین این زیارت منحصر به پیروان اهل بیت علیهم السلام نبود و حتی از فرقه‌ها و مذاهب دیگر نیز به برادران مسلمان خود در این مصیبت بزرگ پیوستند.

خبرنگار العالم افزود، علاوه بر زائرانی از کشورهای عربی، اسلامی و حوزه خلیج‌فارس، شاهد حضور زائران بسیاری از ایران در کربلای معلی هستیم.

طبق این گزارش، خادمان حرم سیدالشهدا علیه‌السلام فضا را برای برپایی دسته عزاداری طویریج آماده کردند. دسته عزاداری طویریج از صبح عاشورا از اطراف کربلا حرکت کرده و نماز ظهر و عصر را در حوالی ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری کربلا اقامه کرده و هروله‌کنان به سوی حرم ازباب مشرف می‌شوند. این دسته عزاداری پس از ورود به کربلا ابتدا به خیمه‌گاه حسینی رفته و پس از آن با نوای «یا لثارات حسین» و «یا حسین» از ورودی‌های نزدیک همچون باب القبله حرم حسینی وارد حرم اباعبدالله علیه‌السلام شده و در ادامه به سوی حرم حضرت عباس علیه‌السلام حرکت می‌کنند.

خبرنگار العالم تأکید کرد حدود ۲۰ هزار نیروی پلیس فدرال، نیروی ارتش و الحشد الشعبی برای تامین امنیت زائران حسینی مستقر شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها