همسویی اینستاگرام با رژیم کودک کش؛ تروریسم رسانه ای و ممنوعیت بازنشر عکس شهید ۵ ساله فلسطینی

همسویی اینستاگرام با رژیم کودک کش؛ تروریسم رسانه ای و ممنوعیت بازنشر عکس شهید ۵ ساله فلسطینی
دوشنبه 17 مرداد 1401 - 17:32

شبکه اجتماعی اینستاگرام در همسویی کامل با رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم در کشتار مردم غزه، بازنشر عکس شهید ۵ ساله فلسطینی آلاء قدوم را که درحملات این رژیم به نوار غزه به شهادت رسید، ممنوع کرد.

العالم_فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری العهد، این اقدام اینستاگرام با اعتراض و انتقادات وسیع فعالان و مدافعان حقوق فلسطینیان مواجه شد.

لو کی، فعال مشهور بریتانیایی در توییتی نوشت: اینستاگرام استوری ام در باره شهادت این کودک را حذف کرده و مدعی شده انتشار این استوری ناقض دستورالعمل های ناظر به فعالیت سازمان های خطرناک و خشونت طلب است! "

لو کی افشا کرد: امی پالمور، ناظر پیشین اسرائیل یکی از اعضای هیئت نظارت بر محتوای "اینستاگرام" و "فیس بوک" است.

این اولین بار نیست که اینستاگرام به سانسور مطالب در باره مساله فلسطین متهم می شود.

فیس بوک و اینستاگرام در سال گذشته نیز رویکرد مشابهی در پیش گرفتند، این دو شبکه در پی موج خشونتها در قدس و غزه بدنبال اقدام نیروهای اشغالگر در اجبار ساکنان شیخ جراح به تخلیه منازل خود و دایرکردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در قدس شرقی، حمله به مسجد الاقصی، بمباران کرانه باختری و غزه توسط رژیم صهیونیستی و کشته شدن ۱۲۰ نفر از جمله ۲۰ کودک، با حذف پست‌های حامیان فلسطین و مستندات جنایات صهیونیست‌ها، مدعی شدند این کار را برای جلوگیری از نفرت‌افکنی علیه یهودیان! انجام داده اند.

دراین خشونتها حداقل ۹۰۰ فلسطینی هم در این حملات مجروح شده بودند اما در آن سو هفت صهیونیست کشته و ۵۰۰ نفر زخمی شدند.

با این حال، فیس بوک مدعی شد سیاست آنها درباره "صهیونیست" برای ایمنی "یهودیان" است و اگرچه هیچ یک از حذف محتوای فیس بوک و اینستاگرام به طور قطع با اصطلاح "صهیونیست" گره نخورده بود، کاربران و طرفداران فلسطین با ناپدید شدن پست‌ها و اخطارهای نقض سیاست‌ها مواجه شدند.

فیس بوک اعلام کرد: حذف ناگهانی محتوا، فقط یک حادثه تصادفی بزرگ و خطای انسانی بوده است حال آنکه فیس بوک و اینستاگرام همچنان با معادل دانستن واژه "صهیونیست" با "یهود"، مطالب مربوط به جنایات صهیونیست‌ها را حذف کرده بود.

به گفته اینترسپت، هر دو شبکه اجتماعی در آن مقطع، اقدام به یک سانسور گسترده و تمام مطالب هواداران فلسطین را به ویژه آنهایی که خشونت‌های رژیم اشغالگر را مستندسازی می‌کنند، حذف کرده بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه حملات هوایی و توپخانه ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که بر اثر این حملات وحشیانه ۴۴نفر نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن شهید شدند. در این حملات بیش از ۳۶۰ نفر هم مجروح شده اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از جمعه شب تا شب گذشته مناطق مختلف فلسطین اشغالی را آماج راکت‌ها و خمپاره‌های خود قرار داد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گروه های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین دراین مدت بیش از ۷۰۰ موشک و راکت را به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده اند.

این جنایت تازه صهیونیست ها با موج محکومیت در سطح بین المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شد و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

سرانجام موشک‌های مقاومت رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش توافق آتش بس کرد.

این توافق در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

در میان شهدا نام تیسیر الجعبری یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های قدس نیز دیده می‌شود و همین امر موجب شد که حملات گروههای فلسطینی از شدت بیشتری برخوردار باشد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها