راهپیمایی عاشورایی در یمن. مشارکت‌کنندگان بر حمایت از ملت فلسطین تأکید کردند+ فیلم

دوشنبه 17 مرداد 1401 - 19:22

امروز تمام اقشار یمنی، نظامی و غیرنظامی، به مسیرهای راهپیمایی عاشورایی آمدند و بار دیگر بر ارزش‌های ملی و اسلامی خود تاکید کردند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، مردم در استان صنعا با برگزاری راهپیمایی عاشورایی، جنایات رژیم صهیونیستی را نماد امروزی ظلم علیه مردم بی‌گناه غزه دانستند.

آنها با سر دادن شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر بر مواضع قاطع خود در ادامه دفاع از کشور خود، یمن تاکید کردند و خواستار تحریم کالاهای ساخت واشنگتن و تل‌آویو شدند.

در این مراسم که مقامات عالی شورای سیاسی یمن نیز حضور داشند، مشارکت‌کنندگان تصاویری از فرماندهان شهید فلسطینی در دست داشتند.

در راهپیمایی عاشورایی در استان صعده نیز که به صورت پرشور برگزار شد، رهبران دولت محلی و شخصیت‌های مدنی حضور داشتند و مشارکت‌کنندگان در آن بر ادامه راه امام حسین علیه السلام در انقلاب و جهاد در برابر ظالمان و استکبار تاکید کردند.

«محمد جابر عوض» استاندار صعده با اشاره به اینکه مردم یمن با الگوبرداری از امام حسین (ع) به انقلاب خود علیه مستکبران و ظالمان ادامه دادند، از حضور گسترده مردم در راهپیمایی تجلیل کرد.

او ضمن محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، اقدام برخی رژیم‌های دست‌نشانده عربی را در عادی‌سازی روابط با اسرائیل محکوم کرد و پیروزی‌های ملت فلسطین در نبرد اخیر را تبریک گفت.

مردم یمن پس از شرکت گسترده در مراسم عزاداری عاشورای حسینی (ع) بیانیه‌ای صادر و در آن تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه را محکوم کرده و از مردم جهان اسلام خواسته اند که سکوت شرم آور خود را بشکنند و طبق آموزه‌ها، ارزش‌ها و مبانی اسلامی خود در حمایت از مظلومان، مواضع جدی اتخاذ کنند.

پربیننده ترین خبرها