برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در ضاحیه بیروت

سه شنبه 18 مرداد 1401 - 11:59

مراسم عزادارای عاشورا حسینی با حضور گسترده شیعیان لبنان هم اکنون در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت در حال برگزاری است.

العالم - لبنان

عاشقان حسینی امروز با حضور گسترده در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت در حال عزاداری هستند؛ مراسم عزاداری امروز شیعیان لبنان رنگ و بوی دیگری دارد و پیروزی رزمندگان فلسطینی در جنگ ۳ روزه غزه حال و هوای دیگری به این مراسم داده است.

خبرنگار شبکه العالم در لبنان گزارش داد ده‌ها هزار لبنانی برای بزرگداشت عاشورا در حومه جنوبی تجمع کردند، جاده‌های حومه جنوبی از میدان امام حسین (ع) تا میدان مقاومت مملو از مردم لبنان است که مقتل حسینی در آن قرائت می شود.

وی افزود: همه مقدمات برای برگزاری مراسم عاشورا در حومه جنوبی لبنان انجام شده است، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز سه شنبه به مناسبت عاشورا در حومه جنوبی سخنرانی خواهد کرد.

انبوهی از ارادتمندان خاندان اهل بیت (ع) در مراسم مرکزی عزاداری سرور و سالار شهیدان توسط حزب الله شرکت کرده اند. مجتمع سیدالشهدا برای برادران و در میدان مرکزی عاشورا برای خواهران در ضاحیه در نظر گرفته شده است.

راهپیمایی عاشورایی برادران از مجتمع سید الشهدا (ع) به سمت بزرگراه سید هادی و میدان امام حسین (علیه السلام) در میدان الکفاءات ضاحیه آغاز شده است.

راهپیمایی عاشورایی خواهران نیز از میدان عاشورا به سمت دبیرستان المهدی (عج) و میدان امام حسین (علیه السلام) آغاز شده است.

هر دو راهپیمایی در میدان امام حسین (علیه السلام) به هم پیوند می خوردند و قرار است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز سخنران این مراسم پرشور باشد.

پربیننده ترین خبرها