کاخ سفید: بایدن از بازرسی ویلای شخصی ترامپ اطلاع نداشت

کاخ سفید: بایدن از بازرسی ویلای شخصی ترامپ اطلاع نداشت
چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 07:57

یورش پلیس فدرال آمریکا به ویلای شخصی ترامپ با حاشیه‌های فراوانی همراه بوده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از یورش پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، به ویلای شخصی دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری پیشین این کشور در پالم بیچ فلوریدا از قبل اطلاع نداشت.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در این زمینه مدعی شد رئیس‌جمهور مانند همه مردم آمریکا از طریق رسانه‌های عمومی از این موضوع خبردار شد.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا جو بایدن از پیش از صدور حکم بازرسی مطلع شده بود، گفت رئیس‌جمهور آمریکا از این موضوع اطلاع نداشت.

کارین ژان پیر اضافه کرد جو بایدن «از این موضوع آگاه نبود. به هیچ کس در کاخ سفید قبلا اطلاع داده نشده بود. چنین چیزی اتفاق نیفتاد.»

مقامات آمریکایی تایید کردند که بالاترین مقامات وزارت دادگستری آمریکا حکم بازرسی ویلای دونالد ترامپ در «مار-آ-لاگو» را تایید کرده بودند.

به نوشته رسانه های آمریکا، انتظار نمی‌رود که مریک گارلند، وزیر دادگستری و دادستان کل ایالات متحده، در مورد تحقیقات یا بازرسی از اقامتگاه رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ابراز نظر کند.

دونالد ترامپ روز گذشته اعلام کرد که ماموران اف‌بی‌آی به اقامتگاه شحصی او در مار-آ-لاگو در پالم بیچ فلوریدا « یورش» برده‌ و آن را «اشغال» کرده‌اند.

منابع مطلع می گویند بازرسی ویلای شخصی دونالد ترامپ در ارتباط با تحقیقاتی است که در اوایل سال جاری توسط اداره آرشیو ملی آمریکا آغاز شده و با موضوع نگهداری اسناد ریاست جمهوری نزد دونالد ترامپ مرتبط است.

اداره آرشیو ملی آمریکا پیشتر در اواسط ماه ژانویه سال جاری اعلام کرده بود ۱۵ جعبه اسناد و سوابق ریاست جمهوری را که برخی از آنها حاوی اسناد طبقه‌بندی بود از ویلای شخصی دونالد ترامپ برگردانده است.

گفته می شود اف‌بی‌آی در جریان بازرسی از اقامتگاه دونالد ترامپ جعبه‌ها و اسنادی را ضبط کرده است.

بسیاری از جمهوری‌خواهان روز سه‌شنبه وزارت دادگستری را متهم کردند که با انگیزه‌های سیاسی اقامتگاه دونالد ترامپ را مورد بازرسی قرار داده است تا از حضور او در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ جلوگیری شود.

اسکات پری، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت پنسیلوانیا هم روز سه‌شنبه گفت که اف‌بی‌آی تلفن همراه او را ضبط کرده است.

وی در بیانیه‌ای گفت بامداد روز سه‌شنبه در حالی که با خانواده‌اش در سفر بود، سه مامور اف‌بی‌آی با نشان دادن حکمی از او خواستند که تلفن همراهش را تحویل دهد.

پربیننده ترین خبرها