زلنسکی: جنگ اوکراین باید با آزادسازی کریمه پایان یابد

زلنسکی: جنگ اوکراین باید با آزادسازی کریمه پایان یابد
چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 15:41

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد جنگ در اوکراین با کریمه آغاز شد و باید با آزادسازی آن پایان یابد.

العالم - اروپا


«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی جدید خواستار «آزادسازی کریمه» شد.

به گزارش «بی‌بی‌سی»، او که پس از یک رشته انفجار در پایگاه هوایی روسیه در کریمه اظهارنظر می‌کرد، بدون اشاره به انفجارهای سه‌شنبه (نهم اوت) گفت: فراموش نمی‌کنیم که جنگ روسیه علیه اوکراین با اشغال کریمه آغاز شد. این جنگ روسیه... با کریمه آغاز شد و باید با کریمه - با آزادی آن پایان یابد. کریمه اوکراینی است و ما هرگز از آن دست نخواهیم کشید.

وزارت دفاع روسیه گفت اعلام کرد مهمات در این پایگاه منفجر شد و در همین حال اوکراین هر گونه مسئولیت را رد کرد.

کریمه در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از اوکراین به رسمیت شناخته می‌شود اما این شبه‌جزیره واقع در دریای سیاه در سال ۲۰۱۴ پس از یک همه‌پرسی به روسیه ضمیمه شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، روسیه هر گونه حمله به کریمه توسط اوکراین را بسیار جدی در نظر خواهد گرفت و ماه گذشته دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور پیشین روسیه در این خصوص هشدار داد.

طبق این گزارش، جدیدترین اظهارات زلنسکی حاکی از آن است که او معتقد است اوکراین باید قبل از پایان جنگ، شبه‌جزیره کریمه را بازپس گیرد - اما در گذشته او اظهارنظرهای مختلفی در مورد این موضوع داشته است. او پیش‌تر گفت که اگر روسیه به مواضع قبل از ۲۴ فوریه (آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین) خود بازگردد، کی‌یف می‌تواند صلح را بپذیرد، به این معنی که بازپس گیری کریمه می‌تواند موضوع مذاکرات بیشتر باشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها