متزلزل شدن رژیم صهیونیستی با عملیات "وحدت میدان‌ها"

متزلزل شدن رژیم صهیونیستی با عملیات
پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 11:38

رژیم اشغالگر به دنبال از هم گسیختی انسجام بین غزه و کرانه باختری اشغالی پس از نبرد سیف قدس بود، اما موشک های مقاومت و عملیات وحدت میدان‌ها، ضمن غافلگیرکردن اشغالگران، آن‌ها را مجبور به برقراری تماس‌های پیاپی با میانجیگری مصر برای دستیابی به یک آتش‌بس کرد.

العالم_نظرکده

پژوهشگران سیاسی و اعضای جنبش فتح بر این باورند که تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به قیام مسلحانه در کرانه باختری و فلسطین، زمان آزادی این سرزمین از بحر تا نهر را تسریع می کند.

پژوهشگران این گونه استدلال می کنند که تحولاتی مشابه نبرد سیف القدس، راه را برای مقاومت، رهایی و آزادی هموار کرده است و کرانه باختری را به جوش و خروش درآورد.

کارشناسان خاطرنشان می کنند این تحول کیفی در مقاومت باعث ایجاد رعب و وحشت در درون رژیم صهیونیستی شده تا بدانجا که وحدت میدان‌ها و جنگ 3 روزه غزه، شکنندگی و تزلزل رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

اعضای «جبهه مردمی آزادی فلسطین» نیز به نوبه خود بر این باورند که همه وقایع جاری در سرزمین فلسطین و نیز موج تشدید تجاوزات اخیر صهیونیست ها و عملیات وحدت میدان ها به رهبری جریان های مقاومت و گردان های قدس، حقیقت را در داخل فلسطین و در سطح منطقه ای و بین المللی به وضوح نمایان ساخت.

آنها خاطرنشان می کنند که رژیم صهیونیستی به هیچ میانجیگری و توافقی متعهد نیست، بلکه خود را برای یک نبرد بزرگ آماده می کند، همانطور که مقاومت و مردم فلسطین در حال آماده شدن برای یک نبرد بزرگتر و همه جانبه هستند، نه تنها در سطح نوارغزه بلکه تمام مکان های نزدیک به اشغالگران رژیم صهیونیستی.

اعضای جنبش انتفاضه فتح نیز در همین خصوص معتقدند که پس از نبرد سیف القدس، عملیات چریکی در داخل کرانه باختری افزایش یافت و تقریباً روزانه چندین عملیات علیه شهرک نشینان و سربازان صهیونیست انجام می شود که این امر باعث سردرگمی صهیونیست ها شده تا بدانجا که متوجه شده اند دیگر قادر به کنترل اوضاع و ایجاد امنیت نیستند.

آنها خاطرنشان کردند که دستگیری بسام السعدی در برابر چشمان خانواده‌اش باعث تحریک جنبش جهاد اسلامی شد، نیروهای اشغالگر به دبنال انتقال نبرد از کرانه باختری به نوار غزه بودند.

این کارشنانسان براین باوردند که ترور تیسیر الجعبری، از فرمانده‌های ارشد جهاد اسلامی نشان دهنده خواسته اشغالگران مبنی بر جداسازی نوار غزه از کرانه باختری است، از این رو رژیم اشغالگر عملیات نظامی علیه غزه را «طلوع فجر» نام‌گذاری کرد اما فلسطینی‌ها نام این عملیات را «وحدت میدان‌ها» گذاشتند، زیرا همه میدان های داخل و خارج از سرزمین های فلسطینی بر این باورند که این سرزمین قابل تقسیم نیست.

پربیننده ترین خبرها