جنگ قدرت در جنوب یمن؛ «امارات مردم شبوه را می کشد» ترند شد

جنگ قدرت در جنوب یمن؛ «امارات مردم شبوه را می کشد» ترند شد
پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 17:45

هشتگ‌های «امارات مردم یمن را در شبوه می کشد» صبح امروز در یمن ترند شد.

العالم_داغ‌های مجازی

منابع محلی یمنی صبح امروز اعلام کردند که شهر «عتق» مرکز استان نفت‌خیز «شبوه» در جنوب شرق یمن به دست «المجلس الانتقالی الجنوبی» (نیروهای وابسته به امارات در یمن) افتاده است، پس از آنکه نیروهای وابسته به حزب «اصلاح» (وابسته به ریاض) تقریبا تسلط خود را بر عتق محکم کرده بودند، پهپادهای اماراتی وارد عمل شدند و ورق برگشت.

براساس گزارش منابع محلی شهر عتق به صورت کامل به دست نیروهای جدایی‌طلب افتاده که متشکل از چند یگان نظامی تازه‌تأسیس با حمایت مالی ابوظبی هستند و بارها تلاش کردند بر استان شبوه مسلط شوند.

«عوض بن الوزیر العولقی» فرماندار شبوه و وابسته به امارات در همین راستا در بیانیه‌ای از تسلط کامل نیروهای وابسته به ابوظبی بر عتق خبر داد، بر اساس این گزارش، سرنوشت فرماندهان نظامی و امنیتی که درگیری‌ها علیه نیروهای وابسته به امارات را رهبری می‌کرده‌اند؛ نامشخص است.

بسیاری از سیاستمداران یمنی وضعیت در استان شبوه را نادر توصیف کرده و آن را نشانه ناکارآمدی شورای ریاستی یمن دانسته‌اند، نهادی که در درگیری‌های کنونی در شبوه بیشتر در کنار نیروهای وابسته به امارات ایستاد.

تحولات جنوب یمن که نشان دهنده اختلاف شدید میان ریاض و امارات است، موجی از واکنش ها را در شبکه های اجتماعی به همراه داشته است، در همین راستا صبح امروز «امارات مردم یمن را در شبوه می کشد» در فضای مجازی این کشور ترند شد، در این قسمت برخی توئیت های یمنی‌ها را مشاهده می کنیم:

زاید بن محمد کاربر یمنی توئیت کرد: پیامی به جنوبی ها اعم از همه گروه ها، جناح ها و احزاب؛ بدانید نه شما پیروز شدید، نه شورای انتقالی، نه اخوانی ها. همه شما شکست خوردید. پیروز میدان عربستان و امارات هستند، زیرا خون هایی که ریخته شده همه جنوبی بودند، مصلحت مطابق خواست نیروهای ائتلاف است.

کاربر یمنی (عبدالسلام شاکرسویله) در توئیت خود با انتشار خبری فوری از کشته شدن 68 غیرنظامی اعم از زن و کودک بر اثر بمباران هواپیماهای جنگی امارات خبر داد.

این آمار اولیه است و بمباران نیروی هوایی امارات همچنان ادامه دارد.

توئیت یک کاربر یمنی به نام رؤیای یمن (حلم الیمن) در توئیتی یمنی‌ها را خطاب قرار داد و به آنها توصیه کرد که چه در شمال و چه در جنوب متحد شوند و برای آزادی بجنگند.

وی در ادامه توئیت خود نوشته است: «آشکار شدن حرص و ولع اشغالگران به ریختن خون یمنی ها، فرزندان یمن را متحد خواهد کرد. دشمن بذر فتنه در جنوب می پاشد که برای فرزندان یمن هیچ حاصلی جز تخریب وطن نخواهد داشت.»

کاربر یمنی (نجم الدین شرف الدین) در کنایه به نقض آتش بس از سوی طرف اماراتی نوشت: اگر حمله جنگنده‌های اماراتی به یمن نقض آتش بس تلقی نشود، پس موشک بالستیک هم آسیبی نمی زند؟

کاربری به نام المهند (شمشیر یمنی) در رشته توئیت هایی خطاب به طرفداران امارات و ریاض در جنوی یمن نوشت: آنچه از شما می بینیم وطن دوستی نیست، وفاداری به احزاب است و وطن برای شما تنها دستاویزی برای ماندن در صحنه است.

وی در توئیتی دیگر با اشاره به گسترده بودن حملات امارات به شبوه تصریح کرد: اعلام کردند حملات پهپاد [امارات] باعث مرگ 54 نفر شده است! مردم عادی اگر این گفته را باور کنند خرده ای به آنها گرفته نمی شود، اما کسانی که در خط مقدم نبرد هستند بر واقعیت ماجرا اشراف دارند.

این فعال یمنی حملات امارات به شبوه را گسترده و با استفاده از جنگنده دانست و گفت: حاضران در میدان به خوبی می دانند بمباران جنگنده ها بر سر تجمعات مردمی در شهر عتق، شهر را به آتش کشید.

پربیننده ترین خبرها