حکیم: نظام کنونی نتیجه فداکاری طیف‌های گوناگون عراق است

حکیم: نظام کنونی نتیجه فداکاری طیف‌های گوناگون عراق است
پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 17:47

«سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، امروز پنجشنبه در دیدار «ویله واریولا»، سفیر اتحادیه اروپا در بغداد، تحولات سیاسی عراق و پیامدهای حوادث منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را بررسی کرد.

العالم - عراق

در این دیدار، که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار شد، سید عمار حکیم تأکید کرد که عراق نیازمند پایان بحران سیاسی و تشکیل دولت ملی توانمند در تأمین خدمات و ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود وضعیت معیشتی شهروندان است.

وی بار دیگر تأکید کرد که جریان حکمت ملی عراق در دولت جدید شرکت نخواهد کرد، اما همه امکانات خود را برای نزدیک کردن دیدگاه نیروهای سیاسی به کار خواهد گرفت.

حکیم همچنین با اشاره به ساز و کارهای اصلاح، تغییر و تعدیل نظامی سیاسی عراق یا هر بخشی درون این نظام، تأکید کرد که نظام سیاسی کنونی نتیجه فداکاری های بزرگ طیف‌های گوناگون ملت عراق بوده و هرگونه تغییر و تعدیلی در آن نیازمند توافق جمعی است.

وی درباره رابطه عراق و اتحادیه اروپا نیز تأکید کرد که عراق نیازمند کارزار سازندگی از نوع کارزاری است که اروپا پس از جنگ جهانی دوم شاهد آن بود و خواستار همکاری بیشتر و متنوع کردن فرصت‌ها در خدمت به منافع دو طرف و تحقق مصالح دو ملت و صیانت از حاکمیت ارضی و وحدت ملی عراق شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر اهمیت پیش گرفتن مذاکره و اولویت دادن به منافع ملت‌ها برای حل مشکلات تأکید کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها