همسر اسیر فلسطینی: شرایط جسمانی عواوده وخیم است/ وزن او به کمتر از 35 کیلوگرم رسیده است

همسر اسیر فلسطینی: شرایط جسمانی عواوده وخیم است/ وزن او به کمتر از 35 کیلوگرم رسیده است
پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 21:33

همسر خلیل عواوده اسیر فلسطینی نسبت به شرایط جسمانی وخیم همسرش هشدار داد.

العالم – فلسطین اشغالی

همسر خلیل عواوده اسیر فلسطینی گفت که وزن همسرش به کمتر از 35 کیلوگرم رسیده است، خلیل تقریبا دیدش را از دست داده و نمی تواند صحبت یا حرکت کند.

خلیل عواوده اسیر فلسطینی نزدیک 152 روز است که در اعتراض به بازداشت موقت یا اداری دست به اعتصاب غذا زده است. وی ابتدا اعتصاب غذایی 111 روزه داشت و فقط یک هفته آن را شکست اما پس از سرباز زدن صهیونیست‌ها از تعهداتشان، بار دیگر اعتصاب غذای خود را از سر گرفت.

خلیل العواوده پیش از این در پیامی درخصوص علت اعتصاب غذای خود گفته بود: «من برای آزادی، اعتصاب غذا کردم، اعتصاب غذای من به معنای دست کشیدن از زندگی نیست، بلکه نفی اسارت است»

باشگاه اسیران فلسطینی وضعیت سلامتی «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی را وخیم گزارش و اعلام کرد که وی در معرض خطر مرگ ناگهانی قرار دارد.

کان، تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز گزارش داد: وضعیت سلامتی خلیل عواوده اسیر فلسطینی که جنبش جهاد اسلامی خواستار آزادی آن است، وخیم شده است.

آزادی اسیر عواوده یکی از شروط جهاد اسلامی برای توقف درگیری‌ها با دشمن صهیونیستی و آرام‌سازی اوضاع در غزه بود اما تا این لحظه رژیم صهیونیستی با انتقال این اسیر فلسطینی به بیمارستانی غیرنظامی و یا آزادی او موافقت نکرده است.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی نسبت به زندگی خلیل عواوده هشدار داد.

سلمی، رژیم اشغالگر را مسئول جان عواوده دانست و گفت: تل آویو باید با پذیرش خواست عواوده به بازداشت اداری وی پایان دهد و او را آزاد کند.

پربیننده ترین خبرها