ادامه تظاهرات ضددولتی در سودان

ادامه تظاهرات ضددولتی در سودان
پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 22:40

تظاهرات گسترده مردم سودان برای واگذاری کامل دولت به غیرنظامیان در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

العالم - آفریقا

تظاهرات سراسری برای واگذاری کامل دولت به غیرنظامیان، در شهرهای مختلف به‌ویژه در مرکز خارطوم، ام درمان و بحری در حال برگزاری است.

هزاران تن از معترضان با در دست داشتن پرچم سودان شعارهایی همچون «اقتدار برای مردم» و «حکومت مدنی می‌خواهیم» سر داده و خواستار تشکیل دولت غیرنظامی شدند.

نیروهای امنیتی سودان برخی خیابان ها در مرکز خارطوم را مسدود کرده‌ اند.

تظاهرات علیه دخالت ارتش در امور دولت غیرنظامی در مناطق مختلف سودان از ۲۵ اکتبر سال گذشته تاکنون تقریبا هر روز برگزار می‌ شود.

گفتنی است که صبح روز ۲۵ اکتبر سال گذشته عبدالله حمدوک، نخست وزیر و بسیاری از سیاستمداران سودانی بازداشت؛ اما حمدوک روز بعد آزاد شد.

در ۲۱ نوامبر نظامیانی که با کودتا قدرت را به دست گرفتند با عبدالله حمدوک، نخست وزیر دولت منحل شده برای بازگشت وی به سمت خود به توافق رسیدند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های سودانی، این توافق میان اعضای نظامی شورای حاکمیت و نخست‌ وزیر سابق به دست آمد و حمدوک با مشورت همه نیروهای سیاسی به جز حزب «کنگره ملی» که در دوره عمر البشیر قدرت را در دست داشت، دولت تشکیل داد.

گفته می شود نظامیان و حمدوک در مورد چند موضوع دیگر از جمله آزادی تمامی زندانیان سیاسی توافق کردند؛ اما حمدوک در تاریخ ۲ ژانویه گذشته از سمت خود استعفا داد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها