محافظت شبانه روزی از «مارک اسپر» وزیر دفاع اسبق آمریکا از بیم انتقام ایران

محافظت شبانه روزی از «مارک اسپر» وزیر دفاع اسبق آمریکا از بیم انتقام ایران
جمعه 21 مرداد 1401 - 14:36

وزیر دفاع اسبق آمریکا از بیم آنچه انتقام ایران خوانده فاش کرد که به صورت 24 ساعته و هر روز هفته تحت مراقبت و حفاظت امنیتی قرار دارد.

العالم - آمریکا

مارک اسپر وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالت متحده به شبکه سی بی اس گفته که او به صورت 24/7 یعنی هر روز هفته و هر ساعت از شبانه روز تحت مراقبت و حفاظت امنیتی دولتی قرار دارد.

وی در یک مصاحبه با خبرنگار شبکه «سی بی اس» گفت: «من به صورت 24/7 تحت مراقبت قرار دارم. هم در ویرجینیا(محل زندگی) و هم هنگام سفرهای کاری...»

مارک اسپر، در زمان حمله ناجوانمردانه به سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران در فرودگاه بغداد وزیر دفاع آمریکا بود. اسپر در کنار مایک پامپئو و مارک میلی از جمله افراد حاضر در نشست با ترامپ برای تصمیم گیری درباره این حمله در «مار ئه لاگو» اقامتگاه او در فلوریدا بود.

این افشاگری یک روز پس از آن صورت گرفته که وزارت دادگستری آمریکا یک تبعه ایرانی را به اتهام طراحی قتل جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی، که از اواخر سال 2021 تحت حفاظت سرویس مخفی قرار گرفت، متهم کرده است. وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده متهم که ۴۵ سال سن دارد قصد داشته با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار افرادی را برای انجام این قتل اجیر کند. در این بیانیه ادعا شده انگیزه این فرد احتمالاً گرفتن انتقام بابت ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

سناریوی جدید ضد ایرانی آمریکا در بحبوحه مذاکرات رفع تحریم با هدف فشار بر ایران، با واکنش تند سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مواجه شد و او نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک هشدار داد‌.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به داستان سرایی جدید آمریکا گفت: اینگونه ادعاهای بی پایه و اساس با اهداف و انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته و در حقیقت فرار به جلو، جوسازی تبلیغاتی و خصوصا فرار از مسؤولیت پاسخگویی به جنایات متعدد تروریستی است که دولت آمریکا یا مانند ترور بزدلانه سردار شهید سلیمانی مستقیما در آن دست داشته و یا مانند جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مانند داعش با حمایت و پشتیبانی آمریکا مرتکب شده‌اند.

اسپر درباره اتهام اخیر علیه یک ایرانی گفت: من به اف بی آی و وزارت دادگستری برای کاری که میکنند اعتماد کامل دارم.

اسپر همچنین از جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به خاطر هشدار به ایران در صورت اقدام علیه مقامات سابق و کنونی آمریکا قدردانی کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها