منابع امنیتی گزارش دادند؛

تشدیداقدامات جاسوسی آمریکا در عراق/ پروازشناسایی بر فراز عین الاسد

تشدیداقدامات جاسوسی آمریکا در عراق/ پروازشناسایی بر فراز عین الاسد
يکشنبه 23 مرداد 1401 - 11:15

یک منبع امنیتی عراقی از تشدید پروازهای شناسایی آمریکا بر فراز پایگاه عین الاسد به سمت عمق خاک سوریه خبر داد.

العالم - عراق

به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی در استان الانبار در غرب عراق فاش کرد که هواپیماهای آمریکایی عملیات شناسایی بی‌سابقه‌ای را بر روی پایگاه عین الاسد به سمت عمق سوریه انجام داده‌اند.

این منبع که نخواست نامش ذکر شود، افزود: نیروهای آمریکایی عملیات شناسایی بی‌سابقه‌ای را با تمرکز بر پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه «البغدادی» در منطقه «هیت» در غرب الانبار انجام دادند و همزمان چند هواپیمای جنگی نیز در این پایگاه فرود آمدند؛ ولی جزئیات بیشتری از هدف این اقدام و اینکه این هواپیماها چه چیزی را به داخل پایگاه منتقل کرده‌اند، منتشر نشده است.

منبع مذکور بدون اشاره به جزئیات بیشتر در مورد مأموریت‌های شناسایی هواپیماهای جنگی و پهپادهای آمریکایی گفت: پرواز هواپیماهای آمریکایی بر مناطق نزدیک ساختمان پایگاه عین الاسد، به سمت منطقه قائم تا عمق سوریه متمرکز بود.

وی در پایان تصریح کرد: نیروهای امنیتی مستقر در مناطق مورد نظر از دلایل عملیات شناسایی و فرود هواپیماها در ساختمان پایگاه اطلاعی ندارند ولی وضعیت امنیتی در الانبار امن و باثبات است و از مدت‌ها قبل هیچ گونه نقض امنیتی در این استان ثبت نشده است.

قابل ذکر است که نیروهای آمریکایی پیشتر تدابیر پیشگیرانه خود را در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار تشدید کرده و از نزدیک شدن خودروهای نظامی به محل حضور خود جلوگیری می‌کردند. این در حالی است که در ماه‌های اخیر پایگاه‌های نظامی آمریکا در نقاط مرزی سوریه و عراق شاهد تحرکات بی سابقه‌ای بوده است. این پایگاه‌ها همچنین هر چند وقت یک بار هدف حملات موشکی قرار می‌گیرند.

مهر

پربیننده ترین خبرها