وخامت حال زندانی سیاسی سرشناس بحرینی/ ۱۵ نهاد حقوق بشری خواهان آزادی فوری وی شدند

وخامت حال زندانی سیاسی سرشناس بحرینی/ ۱۵ نهاد حقوق بشری خواهان آزادی فوری وی شدند
يکشنبه 23 مرداد 1401 - 13:58

به دنبال وخامت حال «عبدالجلیل السنکیس» زندانی سیاسی سرشناس بحرینی، پانزده نهاد حقوق بشری بین المللی از رژیم آل خلیفه خواستند که وی را بدون هرگونه قید و شرطی، فوری آزاد کند.

العالم - بحرین

به نقل از شبکه تلویزیونی «الجزیره»، پانزده نهاد حقوق بشری بین المللی در نامه خود به شاه و ولیعهد بحرین از آنها خواستند که حقوق مشروع السنکیس در برخورداری از امکانات درمانی و در امان ماندن از هرگونه شکنجه را تضمین کنند.

در این نامه آمده است که السنکیس (۶۰ ساله) ۱۲ سال است که فقط به خاطر استفاده از حق انسانی خود در آزادی بیان و شرکت در تجمع های مسالمت‌ آمیز در زندان آل خلیفه به سرمی برد.

عبدالجلیل السنکیس استاد دانشگاه و از فعالان بارز سیاسی بحرین است که رژیم آل خلیفه وی را به خاطر نقش آفرینی و حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز ملت بحرین برای اجرای اصلاحات و برخورداری از نظامی مردم سالار در سال ۲۰۱۱ به حبس ابد محکوم کرد.

السنکیس از ژوئیه ۲۰۲۱ میلادی یعنی حدود ۴۰۰ روز پیش، اعتصاب غذای خشک کرده و نهادهای حقوق بشری یاد شده درباره وضعیت سلامتی وی به خاطر کاهش شدید قند خون و تاخیر زیاد در دسترسی به داروهای مورد نیاز به شدت نگران هستند.

در بخش دیگری از بیانیه پانزده نهاد حقوق بشری آمده است که السنکیس از مشکلاتی نظیر التهاب مفاصل، رعشه، سرفه ‌های پی درپی، ضعف بینایی و تورم پروستات رنج می برد.

دیده بان حقوق بشر، بنیاد دموکراسی در جهان عرب، مرکز مطالعات حقوق بشر قاهره، مرکز حقوق بشر خلیج فارس و سازمان عفو بین‌الملل از جمله نهادهایی هستند که زیر این نامه را امضا کرده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها