توصیه استاندار کربلای معلی به زائران اربعین/آمادگی نهادهای خدمت رسان برای استقبال از زائران

توصیه استاندار کربلای معلی به زائران اربعین/آمادگی نهادهای خدمت رسان برای استقبال از زائران
سه شنبه 25 مرداد 1401 - 18:43

استاندار کربلای معلی امروز سه شنبه از آمادگی این استان برای استقبال از زانران مراسم اربعین حسینی (ع) خبر داد و به زائران توصیه کرد که برای کمک به تسهیل برگزاری مراسم به دستورالعمل ها پایبند باشند.

العالم - عراق

«نصیف جاسم الخطابی» امروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره مراسم عاشورای حسینی (ع) تصریح کرد: این مراسم در شهر مقدس کربلاء با حضور شش میلیون زائر با موفقیت برگزار شد.

وی افزود: همه خدمات رسانی های امنیتی و پزشکی از جانب وزارتخانه ها، دولت محلی، عتبات و اهالی استان مقدس کربلا به زائران با موفقیت چشمگیری ارایه شد.

استاندار کربلای معلی درباره زیارت اربعین حسینی (ع) گفت: ما مقدمات و آمادگی های لازم برای مراسم اربعین را بسیار زود شروع کردیم.

وی افزود: از نظر ما، اکنون هماهنگی بالایی با دولت فدرال و هماهنگی مستقیم با نخست وزیر و دفتر وی و وزارتخانه های دفاع، کشور، نفت و تجارت و سایر وزارتخانه های پشتیبان داریم.

الخطابی درباره طرح امنیتی برای حفاظت از جان زائران حسینی (ع) در مراسم اربعین گفت: طرح امنیتی بین وزارتخانه های دفاع و کشور، سازمان الحشد الشعبی، سازمان اطلاعات نظامی و سازمان اطلاعات ملی و همه دستگاهای امنیتی تکمیل شده است و نشستی در استان کربلای معلی (چند روز پیش به همین منظور) برگزار شد.

وی درباره خدمات رسانی به زائران اربعین گفت: آمادگی در زمینه خدمات رسانی وجود دارد و طرح هایی در زمینه حمل و نقل، بهداشت و سایر خدمات است که ادارات محلی انجام می دهند.

استاندار کربلای معلی گفت: تهیه مقدمات و آمادگی ها بسیار زود صورت گرفته است و اهالی کربلای معلی و مواکب حسینی (ع) وعتبات مقدس همراه با مدیریت محلی آنها و با هماهنگی با وزارتخانه های ذیربط آماده استقبال از زائران اربعین حسینی (ع) هستند.

وی پاسخ به این سوال که چه توصیه هایی برای زائران اربعین دارید، گفت: از زائران می خواهیم که به دستورالعمل ها و قوانین پایبند باشند زیرا این امر کارهای اجرایی را تسهیل می کند. هدف اصلی ما خدمت به زائران و حفظ سلامت آنها است و اینکه مراسم اربعین حسینی (ع) را برگزار کرده و سالم برگردند.

الخطابی در پاسخ به سوالی درباره مسئله قطعی برق در دهه محرم و برنامه استان کربلای معلی برای جلوگیری از این امر در مراسم اربعین گفت: همواره در مراسم ، استان مقدس کربلا از قطع برق مستثنی می شود و مشکلی در این زمینه نیست. (روزهای) قبل از دهم محرم در این زمینه مشکلی وجود داشت اما خود روز دهم محرم مشکلی نبود. از روز اول محرم ازدحام جمعیت آغاز می شود. (در روزهای) قبل از روز عاشورا مشکلی به علت اختلال در شبکه ملی برق کشور وجود داشت که تاثیر خود را بر استان کربلای معلی گذاشت اما الان دستور از جانب نخست وزیر و وزیر برق است که استان کربلای معلی زودهنگام از قطعی برق مستثنی باشد و انشاء الله مشکلی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که استانداری کربلای معلی برای اسکان زائران حسینی (ع) با توجه به افزایش بسیار زیاد تعداد آنها در مراسم اربعین امسال نسبت به سال گذشته، چه تهمیداتی اندیشیده است، گفت: ما در استان مقدس کربلا به خدمت رسانی به زائران معروف هستیم. اهالی این استان به خدمت کردن به زائران معروفند. همه امکانات اهالی کربلا و خانه ها و حسینیه های آنها، هتل ها و همه موکب های خدمات رسان، درهایشان به روی زائران باز است.

الخطابی افزود: جا دارد بار دیگر تاکید کنم که زائران براساس سازوکار تعیین شده برای تردد عمل کرده و به دستورالعمل هایی که کمیته های مرکزی می گیرند، توجه کرده و به آنها پایبند باشند زیرا این امر به ما در سازماندهی زیارت اربعین کمک می کند.

استاندار کربلای معلی درباره بحث واکسیناسیون زائران نیز گفت: در این باره در وزارت بهداشت عراق تصمیم گیری و دستورات پیش از زیارت اربعین صادر خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها