مقتدایی در گفتگو با العالم: مهمترین خط قرمز ایران حفظ حقوق و منافع مردم است/ ایران تصمیم خود را گرفته و اکنون نوبت طرف مقابل است

مقتدایی در گفتگو با العالم: مهمترین خط قرمز ایران حفظ حقوق و منافع مردم است/ ایران تصمیم خود را گرفته و اکنون نوبت طرف مقابل است
سه شنبه 25 مرداد 1401 - 22:46

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: درصورتیکه طرف مقابل موضعی سخت اتخاذ کند ما نیز موضعی سخت اتخاذ خواهیم کرد.

العالم - ایران / سیاسی

عباس مقتدایی؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با العالم گفت: امروز جلسه‌ای چند ساعته در شورای امنیت ملی ایران داشتیم که در آن برخی از مسائل مربوط به پرونده هسته ای بررسی شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در جلسه امروز دیدگاه‌های ایران را بررسی کردیم و اعضای شورای عالی امنیت ملی از جزییات این مساله مطلع شدند.

مقتدایی با اشاره به قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون راهبردی را درباره حقوق مردم ایران تصویب کرده‌اند به ویژه که همه می دانند این آمریکا بود که از توافق هسته ای خارج شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه ایران پاسخ خود را به طرف مقابل ارائه داده است، گفت: پاسخ ایران بر رعایت حقوق ملت و دریافت ضمانت تاکید دارد.

وی افزود: در این پاسخ‌ تاکید کردیم که باید خواسته‌های ایران و حقوق مردم آن تامین شود، مهمترین خط قرمزی که ایران به آن تاکید دارد حقوق و منافع مردم ایران است.

مقتدایی تصریح کرد: درصورتیکه طرف مقابل موضعی سخت اتخاذ کند ما نیز موضعی سخت اتخاذ خواهیم کرد

نایب رئیس کمیسوین امنیت ملی تاکید کرد که ایران همواره به قوانین و موازین بین المللی متعهد بوده و خواهد بود، ایران می خواهد منافع عالی کشور را تامین کند و غرب نیز می داند که ایران هرگز از این مسئله کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: ایران تصمیم سیاسی نهایی خود را گرفته است اما طرف مقابل هنوز در این مرحله به جمع‌بندی نهایی نرسیده است، ایران در مسیر توافقی قدم بر می دارد که منافعش را تحقق بخشد و این طرف مقابل است که باید سخن و عملش را یکی کند، طرف مقابل باید از عهد شکنی دست بردارد.

مقتدایی خاطرنشان کرد که برنامه هسته ای ایران به هیچ عنوان دارای ابهام نیست و آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای نیز بر آن تاکید دارد، فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا مسالمت آمیز بوده و هست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها