لیز چِینی، منتقد جمهوریخواه ترامپ، کرسی خود را در کنگره آمریکا از دست داد

لیز چِینی، منتقد جمهوریخواه ترامپ، کرسی خود را در کنگره آمریکا از دست داد
چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 07:53

لیز چینی دختر دیک چینی، معاون جورج دابلیو بوش است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که لیز چِینی، نماینده منتقد جمهوری‌خواه، کرسی خود را در کنگره در رقابت با یک نظریه‌پرداز توطئه انتخاباتی و حامی دونالد ترامپ از دست داد.
این قانونگذار اهل وایومینگ که زمانی از اعضای برجسته حزب جمهوری خواه محسوب می شد، به دلیل عضویتش در یک کمیته کنگره که در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده تحقیق می کند - و نقش ترامپ در این ماجرا - در حزب جمهوری خواه به یک عنصر نامطلوب بدل شده است.
شکست دختر بزرگ و 56 ساله دیک چینی، معاون رئیس جمهور پیشین جورج دابلیو بوش در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در ایالت وایومینگ، پایان ارتباط سیاسی چهار دهه ای این خانواده با یکی از محافظه کارترین ایالت های آمریکا است.
نامزدی جمهوری‌خواهان برای رقابت در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر به‌جای آن به هریت هگمن، وکیل 59 ساله می‌رسد - نامزد برگزیده ترامپ که ادعاهای نادرست خود مبنی بر «تقلب» انتخابات 2020 را تکرار کرده است.
اما گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که چینی ممکن است ترامپ را برای نامزدی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان در سال 2024 به چالش بکشد - یا حتی به‌عنوان یک مستقل نامزد شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها