امیرعبداللهیان: در صورت رعایت خطوط قرمز ایران، وارد مرحله جدیدی در وین خواهیم شد/ پی‌گیری‌ برای آزادی حاجی بازداشتی

امیرعبداللهیان: در صورت رعایت خطوط قرمز ایران، وارد مرحله جدیدی در وین خواهیم شد/ پی‌گیری‌ برای آزادی حاجی بازداشتی
پنج‌شنبه 27 مرداد 1401 - 17:13

وزرای خارجه ایران و عمان در یک تماس تلفنی در خصوص مسائل مختلف از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت‌و‌گو کردند.

العالم - ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان امروز در مورد مهم ترین موضوعات در دستور کار دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند، همچنین طرفین در این گفتگو آخرین مباحث مطروحه در خصوص مذاکرات وین را مورد ارزیابی قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفتگو، به نقش سازنده عمان در جریان مذاکرات برای لغو تحریم ها علیه ایران اشاره و از تلاشهای این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه های طرفهای مختلف مذاکرات قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به بازداشت یکی از حجاج ایرانی در جریان مناسک حج امسال توسط پلیس عربستان سعودی، بر ضرورت آزادی هر چه سریعتر وی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه عمان نیز در جریان این گفتگو خاطر نشان کرد در چهارچوب مناسبات دوستانه دو کشور، پیگیری لازم را برای آزادی این زائر ایرانی به عمل می آورد.

بدر البوسعیدی ابراز امیدواری کرد که در همکاری مشترک همه طرفها ، شاهد نتیجه رضایتبخش مذاکرات وین باشیم.

اميرعبداللهيان با اشاره به حسن نیت و جدیت ایران در رسیدن به توافقی خوب و پایدار افزود: پس از دریافت نظرات آمریکا، در صورت حصول اطمينان از انتفاع اقتصادي ايران از توافق و رعايت شدن خطوط قرمزمان، وارد مرحله جديدي در وين خواهيم شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تا در مورد همه چيز توافق نشود نمي توانيم با قطعیت از رسيدن به توافق خوب و پايدار سخن بگوييم.

امیر عبداللهیان در تاریخ ۱۹ مرداد ماه نیز در تماس تلفنی با بدر البوسعیدی در خصوص آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات رفع تحریم‌ها با همتای عمانی خود گفت‌و‌گو و از دیدگاه‌ها و تلاش‌ عمان در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌ها قدردانی کرد. طرفی در پنجم مرداد ماه نیز در این خصوص تماس دیگری داشتند.

عمان در خلال مذاکرات رفع تحریم‌ها در بسیاری موارد نقش پیامرسان و میانجی‌ را بر عهده داشته و در یک ماه اخیر بارها مقامات اروپایی، آمریکایی و ایرانی با مسقط گفت‌و‌گو و رایزنی کرده‌اند. به طوریکه رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در تاریخ پنجم مرداد ماه و سپس «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در نهم مرداد با «بدرالبوسعیدی» تماس تلفنی برقرار کرده و در خصوص مذاکرات هسته‌ای و پاره‌ای مسائل دیگر با وی به گفت‌و‌گو نشستند.

پربیننده ترین خبرها