برگزاری مراسم باشکوه "الفجر العظیم" در مسجد الاقصی و مساجد کرانه باختری

برگزاری مراسم باشکوه
جمعه 28 مرداد 1401 - 13:21

هزاران نمازگزار در راستای اجرای فعالیت های کمپین فجر العظیم – فجر الشهدا، نماز صبح امروز جمعه را در مسجد الاقصی و چند مسجد دیگر در کرانه باختری به خصوص مسجد النصر در نابلس ادا کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین شهروندان با حضور در مساجد مختلف با سر دادن شعار الله اکبر و شعارهایی در پاسداشت خون شهدا و مقاومت، بر ادامه راه آنها تأکید کردند.

در نابلس مسجد النصر و محوطه و مناطق اطراف آن مملو از مردمی بود که برای ادای نماز صبح و اعلام وفاداری به خون شهدایی - که در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند - در این محل حضور یافته بودند.

مسجد النصر، ارزش تاریخی و سمبولیک دارد زیرا نام این مسجد به نبرد حطین و آزادی نابلس از اشغال صلیبی ها گره خورده است و از آن زمان نابلس و شهرک قدیمی آن خار چشم دشمنان است.

کمپین "الفجر العظیم " به یک جنبش خودجوش دینی و سیاسی هفتگی در مسجد الاقصی و دیگر مساجد فلسطینی تبدیل شده است؛ و هر جمعه با یک نام خاص برگرفته از حوادث قدس و مسجد الاقصی نام گذاری شده است.

این کمپین ، اولین بار به منظور مقابله با خطراتی که مسجد حضرت ابراهیم را تهدید می کند و مقابله با حمله های مکرر نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان، در نوامبر 2020 از مسجد حضرت ابراهیم در شهر الخلیل آغاز شد و به مسجد الاقصی و سپس دیگر مساجد فلسطین سرایت کرد.

پربیننده ترین خبرها