گسترش «چین‌هراسی» در آمریکا صدای سفیر را درآورد

گسترش «چین‌هراسی» در آمریکا صدای سفیر را درآورد
شنبه 29 مرداد 1401 - 12:02

همزمان با شدت گرفتن تنش‌ها بین آمریکا و چین، سفیر پکن در واشنگتن درباره گسترش بیش از پیش چین‌هراسی در آمریکا هشدار داد.

العالم - آمریکا

در شرایطی که روابط چین و آمریکا بر سر تایوان بشدت تیره شده، چین‌هراسی گسترده در آمریکا صدای «کین گانگ» سفیر پکن در واشنگتن را درآورده است.

سفیر چین در آمریکا با انتشار یک سلسله توییت، درباره افزایش شدید بی‌اعتمادی موجود بین این دو کشور هشدار داد و ابراز نگرانی کرد.

کین گانگ نوشت: «من درباره سطح اعتماد بین چین و ایالات متحده بشدت نگران هستم تنها به این دلیل ساده که چین به عنوان یک چالش دیده شده و همینطور به این دلیل که "چین‌هراسی" بشدت در ایالات متحده گسترش یافته است».

سفیر چین در آمریکا در ادامه خواستار انجام اقداماتی برای احیای اعتماد در روابط بین دو کشور شد و در این باره توصیه‌هایی مطرح کرد.

این دیپلمات ارشد پکن نوشت: «چطور اعتماد احیا شود؟ خوب بیایید به اصول اولیه برگردیم، یک دیدگاه عینی از توسعه چین داشته باشیم و مسئولیت‌های منافع مشترک را به یاد داشته باشید؛ منافعی که وزنش بسیار بیشتر از تفاوت‌هاست».

سفیر چین در آمریکا خطاب به آمریکا افزود: «ما نباید اجازه دهیم که اختلافات در مسیرمان مانع ایجاد کند. اختلافات نباید خصومت‌های متقابل را توجیه کند».

هشدار سفیر پکن در واشنگتن درباره شدت گرفتن چین‌هراسی در آمریکا در شرایطی مطرح شده که به دنبال سفر تحریک‌آمیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، روابط دو کشور تیره شده است.

سلسله پیام توییتری کین گانگ در شرایطی منتشر شده که وی چندی قبل به دنبال شدت گرفتن تنش‌ها بر سر تایوان درباره هرگونه مداخله خارجی هشداری تند داده بود.

به گزارش فارس، سفیر چین در آمریکا هفته گذشته در یک نشست خبری گفت: «تایوان باید به سرزمین اصلی چین بازگردند اما گمانه‌زنی‌ها درباره حمله نظامی قریب‌الوقوع چین به تایوان بی‌اساس است.

وی افزود: «اتحاد تایوان و چین در صورت امکان مسالمت‌آمیز خواهد بود اما در صورت نیاز با زور انجام می‌شود اما گزینه دوم فقط برای بازدارندگی در برابر جدایی‌طلبان و تحریکات خارجی رخ خواهد داد».

پربیننده ترین خبرها