گزارش‌ها درباره برخورد پهپاد اوکراین به مقر دریای سیاه روسیه +فیلم

گزارش‌ها درباره برخورد پهپاد اوکراین به مقر دریای سیاه روسیه +فیلم
شنبه 29 مرداد 1401 - 14:17

در حالی که رسانه‌های اوکراینی از هدف قرار گرفتن مقر دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه خبر دادند، فرماندار «سواستوپول» از سرنگونی یک پهپاد اوکراین خبر داد.

العالم - اروپا

«میخائیل رازوُژایف» فرماندار محلی سواستوپول می‌گوید که یک پهپاد اوکراینی در مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه ساقط شد.

منابع رسانه‌ای روسیه گزارشی به نقل از فرماندار سواستوپول در شبه جزیره کریمه منتشر کردند که در آن این مقام محلی توضیحاتی درباره سرنگونی پهپاد اوکراینی مطرح کرده است.

به گزارش راشا تودی، «میخائیل رازوُژایف» فرماندار سواستوپول روز شنبه (امروز) اعلام کرد که یک پهپاد اوکراینی که در ارتفاع پایین در حال پرواز بود، در نزدیکی ساحل به سمت مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه شد.شناسایی پهپاد اوکراینی

به گفته این مقام محلی روس، پدافند ناوگان دریای روسیه به محض ورود این پهپاد در حریم هوایی ناوگان آن را هدف قرار دادند و ساقط کردند.

فرماندار سواستوپول همچنین خبر داد، پهپاد روی سقف ساختمان ساقط شد و آتش گرفت و پدافند هوایی روسیه باعث به حداقل رساندن خسارات شد.

میخائیل رازوُژایف با مقصر خواندن اوکراین افزود، هیچ تلفات یا خسارات قابل توجهی در اثر این حمله ایجاد نشد.

ساقط شدن پهپاد

تصاویر و فیلم‌هایی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، دود غلیظ از سقف مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه دیده می‌شود.

به گزارش راشا تودی، مقر دریای سیاه نیروی دریایی روسیه اواخر ماه جولای هم هدف حمله قرار گرفته بود که در نتیجه آن حداقل شش نفر زخمی شدند. این حمله جشن ویژه نیروی دریایی را در سواستوپول لغو کرد.

منابع رسانه‌ای در اوکراین اما در گزارش‌های خودشان ادعا کرده‌اند که یک پهپاد اوکراینی توانسته مقر ناوگان دریای سیاه روسیه را در کریمه هدف قرار دهد.

به گزارش فارس، طی روزهای اخیر سلسله انفجارها در شبه جزیره کریمه بارها خبرساز شده است. مقامات روسیه اوکراین را به انجام این حملات متهم کرده‌اند.

به دنبال انفجارها در پایگاه‌های نظامی روسیه در شبه‌جزیره کریمه و روستای داخل خاک روسیه، روز جمعه (دیروز) اوکراینی‌ها در این باره لفاظی کردند. «سرهی براتچوک» سخنگوی دولت نظامی اودسا در اوکراین گفت: «این آتش‌بازی‌ها به این معنا هستند که کریمه در حال بازگشت به اوکراین است».

پربیننده ترین خبرها