زلال قرآن (1253)؛

بنده گناهکار چگونه می تواند خود را در زمره مومنین مورد خطاب ملائکة الله قراردهد؟

بنده گناهکار چگونه می تواند خود را در زمره مومنین مورد خطاب ملائکة الله قراردهد؟
شنبه 29 مرداد 1401 - 14:13

با تامل در قرآن کریم، در این مطلب پاسخ این سوال را جستجو خواهیم کرد که بنده گناهکار چگونه می تواند خود را در زمره مومنین مورد خطاب ملائکة الله قراردهد؟

العالم ـ زلال قرآن

بر بندگان گناهکار فرض است که با توبه حقیقی و به موقع، خود را در زُمره مومنین مورد خطاب ملائکة الله (مذکوردرآیه 7 سوره غافر) قراردهند و از دعا و طلب مغفرت آنها بهره مند شوند و با تسلیم شدن در برابر اوامر الهی تلاش کنند با انجام اعمال صالحه جزء مخاطبان یخش آخرآیه 15 وآیه 16 سوره مبارکه احقاف:
«... إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ . أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ نَتَقَبَّلُ عَنْهُمْ أَحْسَنَ مَا عَمِلُوا وَنَتَجَاوَزُعَنْ سَيِّئَاتِهِمْ فِي أَصْحَابِ الْجَنَّةِ وَعْدَ الصِّدْقِ الَّذِي كَانُوا يُوعَدُونَ»
ترجمه: (... من به درگاه تو باز آمدم و از تسلیم شدگان فرمان توهستم. این بندگانند که به نیکوترین اعمال خود مقبول درگاه ما شده و در زمره اهل بهشت از گناهانشان می‌گذریم. این وعده صدقی است که به آنها بشارت ‌داده ‌شده است).
قرارگرفته و مشمول وعده صدق الهی مذکور در این آیه شریفه گردند، تا خداوند ارحم الراحمین به لطف و کرم خویش آنچه را موجب خلوص در نیت و عمل آنها می گردد به قلوبشان الهام فرماید و آنها را از مخلصین قراردهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها