در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت؛

تأکید رئیس جمهور بر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در آستانه اربعین حسینی و بازگشایی مدارس

تأکید رئیس جمهور بر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در آستانه اربعین حسینی و بازگشایی مدارس
شنبه 29 مرداد 1401 - 16:06

رئیس جمهور با اشاره در پیش بودن آئین راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و بازگشایی مراکز آموزشی کشور، بر ضرورت تزریق دُز یادآور واکسن کرونا و استمرار رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد.

العالم ـ ایران

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در جلسه صبح شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، با قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان در صیانت از جان مردم در برابر ویروس کرونا، گفت: ایثار، از خودگذشتگی و مجاهدت‌های همه اعضای کادر بهداشت و درمان در طول مواجهه با همه‌گیری کرونا، برگ درخشانی تاریخ این مرز و بوم است و در حافظه جمعی ملت ایران ماندگار خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به حرکت آغاز شده به سوی خودکفایی کشور در حوزه دارو، ضمن قدردانی از داروسازان داخلی خاطرنشان کرد: دولت از تلاش‌ برای تولید همه داروهای مورد نیاز کشور توسط داروسازان داخلی حمایت می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گزارشی مبنی بر تولید بیش از ۹۰ درصد از داروهای مورد نیاز توسط شرکت‌های داخلی، این دستاورد را افتخارآمیز دانست و افزود: استمرار این روند بدون تردید یک گام راهبردی در حوزه سلامت عمومی در کشور است و دولت با همه توان از آن حمایت می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به بازگشایی قریب‌الوقوع مراکز آموزشی و همچنین در پیش بودن اربعین حسینی گفت: همانطوری که با تلاش های کادر درمان و البته همراهی جدی مردم توانستیم بر خیزهای مختلف بیماری غلبه کنیم، هم‌اکنون نیز همچنان همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌ها ضرورت دارد و پیش‌نیاز توفیق سیاستگذاری‌ها در مدیریت کروناست.

آیت‌الله رئیسی همچنین لزوم تزریق دُز یادآور واکسن را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در صیانت از جان افراد مؤثر بوده و کسانی که دُز یادآور تزریق نکرده‌اند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

وی انجام تست و شناسایی مبتلایان به کرونا در مرزها و مبادی ورودی کشور را نیز ضروری برشمرد و از همه مردم خواست که برای ایمن ماندن از کرونا و سویه‌های جدید آن، نسبت به رعایت کامل اصول بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

«اجرای طرح پزشک خانواده» از دیگر موضوعات مورد تأکید رئیس جمهور در جلسه ستاد کرونا بود و آیت‌الله رئیسی وزارت بهداشت و درمان را مکلف کرد در اجرای برنامه‌های تحولی دولت در حوزه سلامت، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را خصوصاً در شرایطی که کشور همچنان درگیر همه‌گیری کروناست، با جدیت و سرعت بیشتری عملیاتی کند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، بر ضرورت رعایت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در اماکن ورزشی مُسقَّف تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها