پهپادهای «اسکن ایگل‌» آمریکا در راه اوکراین

پهپادهای «اسکن ایگل‌» آمریکا در راه اوکراین
شنبه 29 مرداد 1401 - 18:39

رسانه‌ها گزارش کردند که بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین شامل تسلیحات و تجهیزات جدید از جمله پهپاد‌های تجسسی «اسکن ایگل» است.

العالم - اروپا

رسانه‌ها روز شنبه گزارش کردند که بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین شامل تسلیحات، مهمات وتجهیزات جدید از جمله پهپاد‌های «اسکن ایگل» است.

به گزارش شماره شنبه وبگاه «دیفنس اکسپرس» بر اساس فهرست منتشر شده از این تسلیحات، اوکراین ۱۵ فروند پهپاد ایگل را برای کمک به توپخانه خود در شناسایی و هدف گیری دریافت خواهد کرد.

اسکن ایگل، یک پهپاد کوچک و با استقامت طولانی است. این پهپاد یک دوربین الکترواپتیکال و یا مادون قرمز حمل می‌کند. استقامت پرواز آن بیش از ۲۰ ساعت است. اسکن ایگل می‌تواند تا ۹۲ مایل در ساعت (۱۵۰ کیلومتر در ساعت) با سرعت متوسط ۵۵ مایل کار کند. سقف پروز این پهپاد ۱۹۵۰۰ فوت است.

در حالیکه اوکراین به شدت خواهان پهپادی رزمی توانمند ساخت آمریکا از جمله «گری ایگل» نیز است، اما پنتاگون نگران است که روسیه با شکار این پهپاد اجزای مهم این نوع پرنده پیشرفته را بدست آورد. اوکراینی‌ها در تلاش برای کسب این نوع پهپادها هستند اما تصمیم برای ارسال یک پهپاد بدون سرنشین قدرتمند به نیروهای کی‌یف به دلیل ترس آزاردهنده‌ای به تعویق افتاده است. اگر فناوری‌های حساس در این پرنده به دست روسیه برسد، چه اتفاقی می‌افتد.


وزارت دفاع آمریکا روز جمعه از بسته کمک‌های نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۷۷۵ میلیون دلار خبر داد که شامل مهمات و پهپاد می‌باشد. بر اساس اعلام پنتاگون، این بسته کمک‌های نظامی شامل ۱۵ پهپاد شناسایی و مهمات برای سامانه موشکی هایمارس است. در کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، ۱۰۰۰ موشک تاو و هزار موشک ضد تانک جاولین نیز در نظر گرفته شده است.

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که وزارت دفاع روسیه چند روز پیش اعلام کرده بود که ارتش این کشور یک انبار مهمات را در نزدیکی شهر «اومان» منهدم کرده است. گزارش‌ها حاکی است این انبار محل نگهداری موشک‌های «هایمارس» و «هویتزر» ساخت آمریکا بوده است.

به گزارش فارس، روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه بارها درباره توسعه ناتو در اروپا به ویژه مرزهای خود هشدار داده است. روسیه بر این باور است که به دلیل سیاست خصمانه و روس‌هراسی، بحران کنونی اوکراین روی داده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود که مسکو برای پاسخ گفتن به تحرکات ناتو و گسترش این ائتلاف نظامی غربی به سمت شرق، گزینه‌های مختلفی دارد.

پربیننده ترین خبرها